بسیاری از مبتلایان به کرونا علائم بیماری را ندارند

ناقل بدون علامت کرونا

مقاله جدیدی که در ژورنال «Annals of Internal Medicine» چاپ شده است، به این موضوع اشاره می کند که تا ۴۵ درصد مبتلایان که نقش اساسی در موج اولیه و روند کنونی شیوع کرونا دارند، هیچ‌گونه علائمی از خود بروز نمی‌دهند. در حقیقت این تحقیق اهمیت بالای آزمایش کرونا را نشان می‌دهد، چرا که افراد بدون علائم می‌توانند شمار بالایی از مردم را به این ویروس کشنده مبتلا کنند. اگر نیاز به انجام آزمایش کرونا دارید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برروی لینک کلیک کنید.

یکی از محققی این مقاله، «دنیل اوران» که نتایج تحقیقات قبلی از سراسر جهان را جمع‌آوری کرده، گفته:

«عدم بروز علائم تقریبا میان تمام این افراد در این تحقیقات مشترک بود. نتیجه تست کرونای بیش از ۳۰۰۰ زندانی در چهار زندان ایالتی مثبت بود، اما آن‌ها علائمی نداشتند و این در حالی است که ۹۶ درصد از افراد مبتلا به کرونا در این زندان‌ها را تشکیل می‌دهند.»
 
این بررسی نشان می‌دهد که افراد بدون علائم کووید-۱۹ می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌تری ناقل این بیماری باشند. میزان ویروس در بیماران با علائم و بدون علائم شباهت زیادی به یکدیگر دارد، اما هنوز مشخص نشده میزان انتقال بیماری توسط آن‌ها یکسان است یا خیر. برای دسترسی به جواب سوال دوم باید تحقیقات بیشتری روی افراد بدون علائم صورت بگیرد.

محققان در مقاله خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که عدم وجود علائم به معنای عدم آسیب به افراد نیست. سی‌تی اسکن ۵۴ درصد از ۷۶ فرد بدون علائم کرونا در کشتی تفریحی «دایموند پرینسس» نشان داده که آن‌ها با ناهنجاری‌های ریوی قابل توجهی مواجه شده‌اند که البته برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ماه گذشته دکتر «مینو محرز» عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفته بود کسانی که علائم بیماری را ندارند، دلیلی ندارد به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنند. وی تجویز دارو برای این افراد توسط پزشکان را اشتباه خوانده و رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا را کافی دانسته بود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

محققان اعلام کرده‌اند که عدم وجود اطلاعات بلندمدت، تمایز میان افراد بدون علائم و بیماران عادی را به صورت مستقل تبدیل به کاری دشوار می‌کند. برای ایجاد تمایز باید افراد در هر دو دسته به صورت طولانی و مکرر مورد آزمایش قرار بگیرند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}