دلیل مرگبار بودن ویروس کرونا - چرا کرونا باعث مرگ می شود

مرگبار بودن کرونانتایج جدید محققان نشان که دلیل اصلی مرگبار بودن ویروس کرونا پس از آلوده کردن سلول‌ها استتار کردن آن می باشد و این مکانسیم باعث می شود سیستم ایمنی بدن نتواند واکنش سریعی به ویروس نشان دهد. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمایش کرونا دارید می توانید برروی لینک کلیک کنید.

محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (University of Texas Health Science Center at San Antonio) یکی از رفتارهای کلیدی و مهم ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کردند. به گفته آنها ویروس کرونا پس از وارد شدن به سلولها برای جلوگیری از شناسایی استتار می‌کند. محققان می‌گویند این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد، اما یکی از دلایل خطرناک بودن بالای این ویروس و همچنین مقاومت بالای آن در بدن برخی از بیماران را نشان می‌دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

 به گفته محققان ویروس کرونا آنزیمی به نام nsp16 تولید کرده و با استفاده از آن کلاهک RNA خود را تغییر می‌دهد. ویروس پس از متصل شدن به سلول‌ها آن‌ها را وادار به تولید هزاران کپی از خود می‌کند. سلول در این فرآیند از بین رفته و کپی‌های جدید سلول‌های سالم را آلوده می‌کنند. سیستم ایمنی برخی از این کپی‌ها را شناسایی کرده و سلو‌های آلوده را نیز از بین می‌برد. مبارزه سیستم ایمنی در مقیاس سلولی رخ داده و نقش مهمی در بهبودی بیمار بازی می‌کند.

«Yogesh Gupta»، محقق اصلی می‌گوید: «ویروس کرونا به نوعی استتار می‌کند. این ویروس تغییراتی ایجاد می‌کند که سلول را فریب می‌دهند، بنابراین RNA ویروسی که نوعی هشدار برای سیستم ایمنی بدن است، به عنوان قسمتی از سلول و نه یک عامل خارجی تشخیص داده می‌شود.»

این نتایج می‌تواند در آینده به محققان در تولید داروهای ضدویروسی کمک کند. برای مثال دانشمندان می‌توانند دارویی تولید کنند که آنزیم nsp16 را هدف قرار داده و مانع از ایجاد تغییرات فریب دهنده درون سلول‌ها شد. با این کار سیستم ایمنی بدن مبارزه با ویروس کرونا را سریع تر آغاز می‌کند که در نهایت به بهبودی زودتر بیمار منتهی خواهد شد.

منبع: Nature
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}