کرونا را در منزل تست کنید!

اگر در تهران زندگی میکنید و می خواهید بدانید به کرونا مبتلا شده اید یا خیر، حتی اگر میخواهید متوجه شوید قبل تر این ویروس در بدن شما بوده می بایست تست کرونا انجام دهید. به منظور راحتی بیشتر شما ما این تست را در منزل انجام می دهیم که از طریق صفحه آزمایش کرونا می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از تست کرونا در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

 

آزمایش آنتی بادی چیست؟

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی ‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با هر عامل خارجی (از جمله کرونا ویروس جدید) این مواد را ایجاد می‌کند. وقتی واکسنی مانند واکسن آنفولانزا نیز به شما تزریق می‌شود همین اتفاق می‌افتد و در نهایت مصونیت نسبت به ویروس ایجاد می‌شود. آزمایش‌های آنتی‌بادی می‌توانند میزان شایع بودن کووید ۱۹ را نشان دهند. وقتی دانشمندان بدانند که چه کسانی به ویروس مبتلا شده‌اند، می‌توانند بفهمند که شدت این ویروس در عموم مردم چگونه است. آن‌ها می‌توانند تحقیق کنند که در صورت آلوده شدن مجدد فرد به این ویروس چه اتفاقی می ‌افتد. این امیدواری وجود دارد که افرادی که تست آنتی‌بادی آن‌ها مثبت بوده بتوانند زودتر به محل کار خود برگشته و زندگی قبلی خود را سریع‌ تر آغاز کنند.

تست کرونا در منزل

آزمایش آنتی بادی چگونه به شما کمک میکند؟

آزمایش های آنتی بادی می توانند نشان دهنده میزان شیوع کووید-19 باشند. زمانی که دانشمندان بدانند چه کسانی ویروس را داشته اند ، می توانند دریابند که این ویروس بیشتر افراد را چقدر بیمار میکند. دانشمندان میتوانند بررسی کنند که اگر افرادی که دچار این بیماری شده اند دوباره در معرض آن قرار بگیرند ، چه اتفاقی میفتد. زمانی که این اطلاعات با سایر اطلاعات علمی ترکیب شوند ، به محققان کمک می کنند تا بفهمند چه کسانی ممکن است نسبت به ویروس مصون باشند.

علائم شایع کرونا :

  • تب بالا
  • سرفه خشک
  • تنگی نفس
  • خستگی
  • سر درد
  • درد عضلات

انواع تست کرونا در منزل :

 

  • اگر در حال حاضر علائمی از بیماری دارید و نگران از ابتلای خود یا سایر افراد خانواده به ویروس هستید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.
  • اگر طی چند روز یا چند هفته اخیر بیمار بوده اید و قصد اطلاع از پاک شدن بدن از ویروس را دارید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.
  • اگر طی چند روز اخیر با فردی که بیمار است تماس داشته اید: بعد از گذشت سه الی 5 روز از تماس با فرد بیمار شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید
  • اگر طی ماه های گذشته ( باید بیشتر از سه هفته از زمان بیماری گذشته باشد) بیمار شده اید و می خواهید از وضعیت نسبی ایمنی بدن خود آگاه شوید: شما باید آزمای آنتی بادی از نمونه خون را انجام دهید
  • اگر دسترسی به آزمایش PCR ندارید و در حال حاضر علائمی از بیماری دارید یا با فرد آلوده در تماس بوده اید: شما می توانید از آزمایش غربالگری کووید (CBC، ESR، CRP و LDH) استفاده نمایید. فقط توجه فرمایید که این آزمایش حساسیت بالایی دارد ولی اختصاصی نیست و نتایج مثبت آن لزوما نشان دهنده عفونت به ویروس کرونا نمی اشد.

 

در مجموع هر نتیجه ی مثبتی که در این آزمایش ها به دست بیاید باید توسط پزشکان مستقر در مراکز درمانی تفسیر و پیگیری شوند. همچنین توجه فرمایید آزمایش آنتی بادی برای تعیین وضعیت حال حاضر شما به هیچ عنوان مناسب نیست و نباید بر اساس نتایج این آزمایش در مورد وضعیت سلامتی خود تصمیم گیری نمایید.

تست PCR چیست؟

برای این آزمایش از مخاط بینی و گلوی شما نمونه برداری می شود و نمونه پس از انتقال به آزمایشگاه برای یافتن RNA ویروس بررسی می شود در صورت مشاهده ی بقایای ژنتیکی ویروس آزمایش مثبت اعلام می شود. با این تست نمی توانید بفهمید که آیا قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اید یا خیر لذا برای انجام این تست از روز اول بروز علائم تا نهایتا سومین هفته ی بیماری می توانید اقدام کنید. این تست به شما کمک می کند بدانید مبتلا و از آن مهم تر ناقل کرونا هستید یا نه و با نتیجه ی آن می توانید در مورد قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی با خانواده و دوستان تصمیم بگیرید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}