از ویروس کرونا در بیماران قلبی بیشتر بدانیم

کرونا در بیماران قلبی

کووید-19 ، بیماری ناشی از ویروس جدید  کرونا ، صدها هزار نفر را بیمار کرده است و همچنان به کشتن تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان ادامه می دهد. برای انجام آزمایش کرونا به صورت آنلاین و درب منزل می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

در ابتدا مشخص شد که ویروس کرونا اثرات تهدید کننده ای برای ریه ها دارد ، مطالعه ای که در این ماه در مجله قلب و عروق جاما منتشر شد نشان داد کووید-19 میتواند باعث آسیب قلبی حتی در افراد بدون مشکلات قلبی زمینه ای شود.

می دانیم که خطر آسیب قلبی وجود دارد ، مهم نیست که شما بیماری قلبی زمینه ای داشته باشید یا نه. بنابراین بیماری قلبی زمینه ای یک عامل خطر مرگ و میر بیشتر در بیماران است. آسیب قلبی نیز یک عامل خطر است ، اما ممکن است در افرادی که بیماری های قلبی ندارند نیز رخ دهد. "

نه تنها ویروس کرونا بلکه سایر ویروس ها نیز باعث مشکلات قلبی می شوند

نه تنها کووید-19 بلکه دیگر بیماریهای تنفسی مانند آنفولانزا و سارس نیز می توانند بیماریهای قلبی عروقی موجود را تشدید کنند و باعث ایجاد مشکلات جدید قلبی در افراد سالم شوند.

در بیشتر همه گیری های آنفولانزا ، بیشتر افراد به دلیل مشکلات قلبی مردند تا مشکلات تنفسی مانند ذات الریه. او انتظار دارد مشکلات قلبی مشابهی در میان موارد شدید کرونا نیز مشاهده شوند.

با توجه به تجربه ام ، فهمیدم که بیشتر افراد به جای ذات الریه از بیماری قلبی می میرند ، بنابراین یافته های این مطالعه برای من تعجب آور نبود .

طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای چین (CCDC) ، میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 دارای بیماری قلبی در سرزمین اصلی چین بین 9 دی تا 22 بهمن 98 ، 10.5 درصد بوده است.

دکتر برایان کلسکی ، متخصص قلب و عروق مداخله ای در بیمارستان سنت جوزف کالیفرنیا گفت : " بیماری قلبی با ویروس های زیادی مشاهده شده است. در حقیقت ، ما اکثراً آن را با ویروس اپشتین بار مشاهده کرده ایم و همراه با آنفولانزا نیز وجود دارد - بنابراین قطعاً چیز جدیدی نیست. به نظر می رسد که تفاوت ها در مراحل بعدی این بیماری وجود دارند. "

وی گفت : "به نظر می رسد که کووید-19 ابتدا تصویر یک بیماری تنفسی را نشان میدهد و در مراحل بعدی بیشتر قلبی می شود."

ویروس ها چگونه باعث آسیب قلبی می شوند

دلایل زیادی وجود دارد که ویروس هایی مانند ویروس آنفولانزا یا  کرونا بتوانند کشنده شوند.

سه دلیل رایج ، ترکیب شدن با باکتری دیگر ؛ نارسایی تنفسی زمانی که ریه ها توسط بیماری ضعیف می شوند ؛ و "طوفان سیتوکین" ناشی از واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به عفونت ، میباشند.

دکتر آشوش پاریک ، متخصص قلب و عروق در بیمارستان پرسبیتری تگزاس گفت : "سیتوکین ها پروتئین هایی هستند که مجموعه وسیعی از عملکردهای زیستی را تنظیم می کنند. یکی از آنها التهاب و ترمیم است."وی گفت : "پاسخ التهابی سیتوکین ها بواسطه مکانیسم نارسایی قلبی می تواند به آسیب قلبی منجر شود."دکتر سرینیواس گودیملتا ، متخصص قلب و عروق گروه پزشکان تگزاس توضیح می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بیمار ممکن است یک بیماری بالقوه کشنده به نام میوکاردیت را تجربه کند.

میوکاردیت ، التهاب عضله قلب است. این بیماری به طور بالقوه می تواند منجر به عملکرد ضعیف پمپاژ عضله قلب شود که به نارسایی قلبی با کاهش کسر تخلیه یا نارسایی سیستولیک قلب معروف است.

خطر کرونا در افراد مبتلا به بیماری های قلبی زمینه ای بیشتر است

وی با اشاره به تحقیقات اخیر در مجله قلب و عروق جاما نتیجه گیری کرد که آسیب قلبی یک بیماری شایع در بیماران بستری مبتلا به کرونا در ووهان چین است.

آسیب قلبی با افزایش سطح پروتئینی به نام تروپونین در خون مشخص میشود که میتوان آن را با آزمایش اندازه گیری کرد. با این حال ، گودیمتلا توضیح می دهد که تشخیص تروپونین های غیر طبیعی در بیماران مبتلا به کرونا به احتمال زیاد مدیریت بیماری را تغییر نمی دهد.

وی گفت : "بدون واکسن برای درمان عفونت ، فقط به مراقبت های ویژه مانند حفظ فشار خون ، درمان نارسایی قلبی با داروها ، درمان عفونت های ثانویه ، پشتیبانی عملکرد کلیه و پشتیبانی وضعیت تنفسی نیاز دارید."

این یافته ها همچنین نشان می دهند که میزان مرگ و میر در بیماران با آسیب قلبی در مقایسه با افراد بدون آسیب قلبی بسیار بالاتر است : 51 درصد مرگ در بیماران دارای آسیب قلبی ، در مقابل تنها 4.5 درصد مرگ در بیماران بدون آسیب قلبی وجود دارد.

نگرانی از نارسایی قلبی ، داروها ممکن است علائم را تشدید کنند

تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی پزشکی اورژانس در ماه اردیبهشت نشان داد كه 24٪ از بیماران مبتلا به کووید-19 هنگام تشخیص ویروس کرونا در مراحل اولیه نارسایی حاد قلبی را تجربه كرده اند.

نویسندگان اظهار داشتند که معلوم نیست نارسایی قلبی ناشی از کووید-19 باشد یا اینکه ویروس نارسایی قلبی تشخیص داده نشده را بدتر کرده است.                                                                                                                      

نویسندگان این مطالعه نوشتند : "در حال حاضر مشخص نیست كه نارسایی قلبی ناشی از کاردیومیوپاتی جدید باشد (در شرایطی که منجر به نارسایی قلبی شود) یا تشدید نارسایی قلبی که قبلاً تشخیص داده نشده باشد."

دکتر ویلیام برادی ، یکی از نویسندگان این مطالعه ، گفت که با تجربه بیشتر در زمینه درمان  کرونا ، "ما به یادگیری بیشتر در مورد کرونا و بهینه ترین ابزارها برای مدیریت عوارض آن ادامه خواهیم داد."

محققان همچنین به بررسی تداخل دارویی در این بیماران پرداختند.

طبق این مطالعه ، هیدروکسی کلروکین یک گزینه درمانی است که می تواند با داروهایی که برای تنظیم ریتم قلب مورد استفاده قرار می گیرند ، تداخل داشته باشد. همچنین می تواند باعث آسیب قلبی و تشدید کاردیومیوپاتی شود.

نویسندگان یادآور می شوند که رمدسیویر ، داروی ضد ویروسی که تنها درمان مجاز سازمان غذا و دارو  برای کووید-19 میباشد ، می تواند باعث کاهش فشار خون و غیرطبیعی شدن ضربان قلب شود.

نویسندگان یادآور می شوند : "برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان کووید-19 دارای عوارض قلبی بالقوه نیز هستند." "این مهم است که پزشکان اورژانس هنگام درمان بیماران مبتلا به کرونا از این عوارض آگاه باشند."

توصیه های مربوط به کرونا برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی

دانشکده قلب و عروق آمریکا یک بولتن منتشر کرد که به کارکنان بهداشت و درمان پیشنهاد می دهد که چگونه با خطرات قلبی کرونا مقابله کنند.

این توصیه ها شامل موارد زیر می باشند :

  • برای شناسایی و جداسازی سریع بیماران قلبی عروقی دارای علائم کرونا از بیماران دیگر برنامه ریزی کنید.
  • بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی زمینه ای در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا هستند و عوارض بدتری دارند.
  • به تمام بیماران قلبی و عروقی در مورد احتمال افزایش خطر توصیه کنید و آنها را برای اقدامات احتیاطی بیشتر ترغیب کنید.
  • این امر مهم است که افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون آنفولانزا و ذات الریه را انجام دهند.

طبق تحقیقاتی که اخیراً منتشر شده است ، کرونا که معمولا تهدیدی برای ریه ها محسوب میشود ، می تواند تهدید چشمگیری برای سلامت قلب نیز باشد.

اگرچه مبتلایان به بیماری های قلبی زمینه ای در معرض خطر بیشتری هستند ، درصد کمی از افرادی که هیچگونه مشکل قلبی ندارند نیز آسیب های قلبی ناشی از کووید-19 را تجربه می کنند.

کارشناسان می گویند مهم است که افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی از افراد دارای علائم کرونا جدا شوند و واکسیناسیون آنفولانزا و ذات الریه را انجام دهند.

منبع: Healthline
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}