ارتباط زگیل تناسلی و آزمایش hpv

زگیل های تناسلی در اثر ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی هم زنان و هم مردان را تحت تأثیر قرار می دهند اما زنان نسبت به عوارض آسیب پذیرتر هستند. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند اما می توانند برگردند مگر اینکه عفونت زمینه ای نیز درمان شود. برای انجام آزمایش hpv برروی لینک کلیک کنید تا به صفحه خدمات این آزمایش مراجعه کنید.

زگیل تناسلی دقیقا چیست؟

زگیل تناسلی درواقع حاصل عفونتی با نام hpv می باشد که علائمی چون رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی دارد. بیش از 100 نوع ویروس hpv وجود دارد که برخی از این عفونت ها باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند البته بیشتر عفونت های hpv منجر به سرطان نمی شوند اما برخی از انواع اچ پی وی که در دستگاه تناسلی به وجود می آید، می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود بشوند. برای اینکه بدانید زگیل تناسلی که حاصل از ویروس hpv است را در بدنتان دارید یا خیر می بایست برروی لینک آزمایش hpv کلیک کنید.

ارتباط زگیل تناسلی با hpv را بشناسید:

زگیل تناسلی یک بیماری پوستی مقاربتی است و انواع مختلفی دارد، زگیل ها وقتی به وجود می ‌آیند که فرد سالم با یک فرد مبتلا رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس که حاصل HPV است، بسیار مسری است و به محض تماس پوست با پوست، منتقل می ‌شود. بسیاری از افرادی که تجربه رابطه جنسی دارند، به شکل بالقوه در معرض ابتلا به این ویروس هستند اما سیستم ایمنی بدن خیلی زود آن را از بین می‌ برد. برای انجام آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی یک عارضه پوستی است که بر اثر انتقال ویروس به وجود می‌آید. حتما شما هم نام ویروس اچ‌ پی ‌وی HPV را شنیده ‌اید. این ویروس انواع خیلی مختلفی دارد که بیشترشان اصلا خطرناک نیستند و در صورت تشخیص زود هنگام، اصلا سلامت خانم‌ ها را تهدید نمی‏ کنند اما اگر عفونت مربوط به آن‌ ها دائمی شود و درمان مناسب صورت نگیرد، سلول‎ های طبیعی ناحیه تناسلی را دچار تقسیم شدید می‏کنند و تبدیل به سرطان می ‌شوند. سرطانی که خانم ها دچار آن می شوند، سرطان دهانه رحم می باشد که این سرطان را با آزمایشی به نام آزمایش پاپ اسمیر می توانند تشخیص دهند که شما سرطان دهانه رحم دارید یا خیر.

ارتباط زگیل تناسلی با hpv

علائم زگیل تناسلی عبارتند از:

  • احساس خارش یا ناراحتی در ناحیه‌ تناسلی
  • تجمع چند زگیل در مجاورت یکدیگر که حالتی گل ‌کلمی شکل تشکیل می‌دهند
  • تشکیل ورم ‌های کوچکی به رنگ پوست یا به رنگ خاکستری در ناحیه‌ی تناسلی
  • خونریزی در جریان رابطه‌ جنسی

اگر متوجه شدید مشکوک به داشتن زگیل تناسلی هستید چه کاری می توانید انجام دهید؟

قبل از هرکاری لازم است با آزمایشگاه مندل ارتباط برقرار کنید و به شماره 02188198077 تماس بگیرید. تا سوالات خود را پاسخ بگیرید و برای انجام آزمایش hpv بتوانید مراحل و کارهای لازم را انجام دهید از دیگر روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی می توان گفت موارد زیر می باشد:

  • درمان با لیزر : این روش تحت بی ‌حسی موضعی انجام می‌ شود.
  • استعمال پماد یا مایع روی زگیل به مدت چند روز در هفته، بیمار معمولا خود این کار را در خانه انجام می‌دهد. طول دوره این درمان موضعی چند هفته است.
  • کرایوتراپی : زگیل تناسلی هر یک تا دو هفته یک بار با نیتروژن مایع فریز یا منجمد می شود
  • گرما (الکتروکوتری) یا سوزاندن زگیل : این درمان به بی‌حسی موضعی نیاز دارد

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}