جهش در ویروس کرونا که شیوع آن را بیشتر می کند

جهش کویید

یک مطالعه جدید نشان می دهد ، یک تغییر کوچک در ویروس کرونا به آن کمک می کند تا بهتر همانندسازی کند اما باعث کشنده تر شدن ویروس نمی شود.محققان دریافتند که دو نوع سویه ویروسی در هنگام رسیدن به ایالات متحده وجود داشتند : گونه اصلی D614 و گونه جهش یافته G614.

این جهش باعث ایجاد نسخه کشنده ویروس کرونا نمیشود اما به ویروس کمک می کند تا بهتر همانندسازی کند ، این امر منجر به تولید میزان بیشتری ویروس در بیماران می شود.دکتر اریکا اولمن سافایر ، استاد موسسه ایمونولوژی لاجولا در کالیفرنیا می گوید ، ویروس ها اغلب برای فرار از آنتی بادی های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن ، جهش می یابند.

این پدیده ویروسی که باعث ایجاد تغییرات کافی برای جدایی از ویروس اصلی می شود ، به عنوان رانش آنتی ژنی شناخته می شود.این یکی از دلایلی است که نیاز به زدن واکسن جدید آنفولانزا در هر پاییز وجود دارد ، زیرا گونه غالب اغلب با ویروس یک سال قبل تفاوت دارد.

متخصصان می گویند ، ویروس کرونا کندتر از سایر ویروسهای تنفسی دیگر ، به ویژه آنفولانزا جهش می یابد.در این مطالعه که در مجله Cell منتشر شده است ، این تیم شیوع هر دو نوع گونه ویروسی G و D را بررسی کردند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

آنها دریافتند که گرچه ویروس D و G به میزان گسترده ای در سراسر جهان پخش شده اند ، سویه G تا اواخر اسفند ماه بیشتر بوده است.در مرحله بعد ، محققان نمونه های آنتی بادی شش نفر از ساکنین سن دیگو که پیش از این به ویروس کرونا آلوده شده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها می خواستند ببینند كه خنثی كردن كدام یك از این سویه های ویروسی سخت تر خواهد بود.نتایج نشان داد که ویروس جدید G همانند ویروس اصلی D و حتی گاهی بهتر خنثی میشود.

این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن ، با وجود اینکه ویروس G توانایی بهتری در انتشار دارد ، نیازی به تولید آنتی بادی های بهتر یا بیشتر در برابر ویروس G ندارد.دکتر بت کوربر ، نویسنده ارشد این مطالعه گفت : این یافته ها نشان می دهد که نوع جدیدتر ویروس حتی آسانتر از نوع اصلی قابل انتقال است.

" صرف نظر از اینکه این یافته ها در نهایت درست باشند یا خیر ، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی ضروری است ."سافایر می گوید ویروس قصد دارد قابل انتقال باشد ، به همین دلیل است که بسیاری از افراد دچار علائم خفیف میشوند یا علائمی ندارند.

وی گفت : "ویروسی که میزبان خود را به سرعت می کشد به اندازه کافی پیش نمی رود - به موارد مبتلا به ابولا فکر کنید."ویروسی که به میزبان خود اجازه می دهد به زندگی عادی خود ادامه دهد ، بهتر انتشار میابد ، مانند سرماخوردگی.

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}