عوارض طولانی مدت در مبتلایان با علائم خفیف کرونا

عوارض کرونا

ویروس کرونا باعث بروز بیماری کووید 19 که کمتر از نیم سال شناخته شده است ، می شود. بنابراین مشخص است که آسیب شناسی دقیق آن کاملاً شناخته نشده است.مورد دیگری که در این مرحله نامشخص است ، دلایل تأثیر متفاوت این بیماری بر روی افرادی است که نتیجه آزمایش کرونا در آنها مثبت است. به طور ساده این بیماران به سه دسته بیماران بدون علامت ، با علائم خفیف و با علائم شدید تفکیک می شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

طبق یک مطالعه هلندی که در این هفته منتشر شد ، مشخص شد که برخی از بیماران که در گروه مبتلایان با علائم خفیف قرار دارند برای دوره های طولانی و گاهی ماه ها به شدت تحت تاثیر کرونا قرار می گیرند.از ابتدای شروع این بیماری همه گیر مشخص شد تعداد کمی از افراد آلوده که معمولا سالخورده هستند یا دارای بیماری های زمینه ای می باشند ، به طور جدی بیمار می شوند. آنها اغلب به بستری شدن در بیمارستان و در برخی موارد مراقبت های ویژه نیاز دارند.

و طبق گفته سازمان جهانی بهداشت ، بیش از 80٪ موارد خفیف یا بدون علامت هستند. این بیماران معمولاً بعد از دو هفته بهبود می یابند.

با این حال ، بهبودی سریع تجربه هزاران نفر و شاید ده ها هزار نفر از بیماران سراسر جهان که به عنوان موارد خفیف طبقه بندی شده بودند ، نبوده است. بسیاری از این افراد ماه ها با علائم طولانی کرونا که ناتوان کننده می باشند ، مبارزه می کنند. آنها در میان علائم دیگر ، تنگی نفس ، خستگی شدید ، تب های متناوب ، سرفه ، مشکلات تمرکز ، فشار قفسه سینه ، سردرد و تپش قلب را نیز تجربه می کنند. این مقاله نامی برای آنها در نظر گرفته است : "حاملین طولانی مدت."

بنیاد رونگ در هلند به همراه دانشگاه ماستریخت و گروه CIRO ، 1.622 بیمار مبتلا به کرونا را بررسی کردند که تعدادی از آنها از اثرات طولانی مدت بیماریشان گزارش داده بودند. نود و یک درصد از بیماران در بیمارستان بستری نشده بودند ، که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق بیماران مورد بررسی در گروه بیماران با علائم خفیف قرار می گیرند. میانگین سنی بیماران مورد بررسی 53 سال بود.

نزدیک به 88٪ از بیماران خستگی شدید مداوم را گزارش کردند ، در حالی که تقریباً سه نفر از هر چهار نفر تنگی نفس مداوم داشت. علائم ماندگار دیگر شامل فشار قفسه سینه (45٪ بیماران) ، سردرد و درد عضلانی (به ترتیب 40٪ و 36٪) ، نبض بالا (30٪) و سرگیجه (29٪) بودند. شاید شگفت آورترین نتیجه این بود که 85٪ از بیماران مورد بررسی قبل از ابتلا به کرونا خود را سالم می دانستند. یک یا چند ماه بعد از ابتلا به این بیماری ، تنها 6٪ خود را سالم می دانستند.

دقیقاً همانطور که مکانیسم های دقیق زیستی منجر شونده به تظاهرات علائم بیماری کرونا ناشناخته هستند ، نامشخص است که چرا برخی بیماران اثرات بسیار طولانی مدت را تجربه میکنند. تعدادی از پزشکان معتقدند ، ممکن است ویروس کرونا که می تواند برای یک دوره زمانی در بدن خفته یا نهفته باقی بماند در تعدادی از بیماران فعال شده و باعث عود علائم شود. اساساً ، این فرضیه حاکی از آن است که برخی بیماران ویروس را در بدن خود پنهان میکنند یا ویروس توسط آزمایش های مرسوم ویروس کرونا كه از سواب های بینی استفاده می كنند ، شناسایی نمیشود. به گفته متخصصان ایمنی شناسی ، سناریوی محتمل این است که ویروس دیگر در بدن ساکن نیست اما سیستم ایمنی بدن همچنان به دفاع ادامه می دهد.

صرف نظر از دلایل احتمالی اینکه برخی بیماران با علائم خفیف ، علائم طولانی مدتی را تجربه می کنند ، این مطالعه هلندی آنچه را که از این افراد روایت شده است تأیید می کند. برای این گروه ، بهبودی فرایندی ناخوشایند است. در سطح جهان ، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا ، به رغم بیماری با علائم خفیف ، تعداد افراد دارای ناتوانی (موقتی) نیز افزایش می یابد.

منبع: Forbes
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}