اهمیت قرقره گلو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

قرقره گلو کرونا

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه چانگ گونگ ، تایوان ، پیشنهاد کردند که قرقره گلو ممکن است اثرات مفیدی در طول همه گیری بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید-19) داشته باشد.محققان ، چیالینگ تی سای و پی-چانگ وو می گویند ، اگرچه قرقره باعث کاهش سندرم شدید تنفسی حاد ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) نمی شود ، اما ممکن است بار ویروسی گلو را کاهش داده و بر روند بیماری تأثیر مثبت بگذارد.

محققان در نامه ای به سردبیر مجله بهداشت عمومی پیشنهاد دادند که قرقره کردن با آب نمک یا آب شیر ممکن است برای افراد در معرض خطر مانند کارمندان بهداشت و درمان و به طور کلی برای مردم مفید باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

ویروس کرونا در ابتدا بیشتر در گلو فعال است

مطالعات اخیر ، پیشنهاد این تیم را تائید می کنند و نشان می دهند که ویروس در روزهای اولیه عفونت کرونا در گلو فعالتر است. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که قرقره با آب شیر یا سرم نمکی هایپرتونیک می تواند بار ویروسی و شدت بیماری را در افراد مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (URTIs) کاهش دهد.

اخیراً محققان هنگ کنگ نشان دادند که در بین بیماران مبتلا به ویروس کرونا ، میزان بار ویروسی در بین سواب های بینی-حلق که در هفته اول عفونت گرفته شده بودند بیشتر بود و در روز چهارم به اوج خود رسید.

محققان آلمان دریافتند که عفونت ویروس کرونا را می توان با استفاده از سواب های گلو که در روز اول شروع علائم ، زمانی که بیماری معمولا خفیف است ، گرفته می شوند ، تشخیص داد. در هفته اول عفونت ، تکثیر ویروسی در گلو بالاترین میزان بود ، در حالی که هیچ مدرکی از عفونت در نمونه های مدفوع مشاهده نشد. بعلاوه ، توالی یابی ژنوم نشان داد که ویروس کرونا موجود در گلو با ویروس موجود در ریه در همان بیمار متفاوت است.

این تیم اظهار کرد : بنابراین ، پیشنهاد می شود که ویروس کرونا به  سمت بافت های گلو می رود.

یک کارآزمایی بالینی که در ژاپن انجام شد نشان داد که قرقره با آب شیر سه بار در روز میزان بروز عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را 36٪ کاهش می دهد.

یک آزمایش دیگر در انگلستان نشان داد که در بین بیماران مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی ، شست و شوی حفره بینی و قرقره با محلول نمکی هایپرتونیک در طی دو روز اول شروع علائم با کاهش قابل توجه میزان بار ویروسی ، کاهش دو روز از مدت زمان بیماری ، 36 درصد کاهش در مصرف دارو و 35 درصد کاهش در انتقال بین اعضای خانواده همراه بود.

نویسندگان می گویند مکانیسم های بالقوه اساسی مزایای مشاهده شده قرقره کردن ، ممکن است شامل ریزش و غیرفعال سازی ویروسها باشد. آنها همچنین فکر می کنند که غلظت کلر موجود در آب شیر ژاپن برای غیرفعال کردن ویروس ها کافی است.

این تیم می نویسد : "یون های کلرید موجود در محلول نمکی هایپرتونیک باعث مهار تکثیر ویروس می شوند و توسط سلول ها برای تولید هیپوکلرو اسید جهت اعمال اثرات ضد ویروسی استفاده می شوند."

موافقت سایر محققان

تیم تحقیقاتی دیگری که در مجله Function می نویسد ، می گوید : "به طور فزاینده ای تشخیص داده می شود که گلو محل اصلی تکثیر در بیماری کووید 19 است. گلو و خلط حاوی ذرات فراوانی هستند که 5تا6 روز پس از شروع علائم به اوج خود می رسند و پس از آن کاهش می یابند. "

والری اودونل و همکارانش از موسسه تحقیقات ایمنی کاردیف با توجه به کارآزمایی بالینی در ژاپن نوشتند : "این حدس و گمان وجود دارد که کلر موجود در آب ممکن است نقش داشته باشد ، زیرا میزان آن در ژاپن بالاتر از غلظت هایی میباشد که میدانیم فعالیت ضد ویروسی دارند."

روشی مؤثر و "تقریباً بدون هزینه" برای بهره مندی همه

تی سای و  وو اظهار داشتند ، از آنجا که قرقره کردن با آب شیر یا آب نمک تقریباً بدون هزینه است ، سود اقتصادی و اجتماعی نسبی از نظر کاهش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می تواند بسیار زیاد باشد.

محققان می نویسند ، در طول همه گیری این بیماری ، عادت قرقره گلو با آب شیر یا آب نمک ممکن است به افراد پرخطر قرنطینه شده و کادر پزشکی پیشنهاد شود.بعلاوه محققان نتیجه گرفتند که قرقره در کل ممکن است به نفع مردم باشد.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}