عوارض و درمان ویروس hpv در زنان و مردان

ویروس HPV دلیل یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند به صورت دوره ای آزمایش HPV را انجام بدهند. در این مقاله قصد داریم با بیماری HPV بیشتر آشنا شویم. جهت انجام آزمایش HPV در آزمایشگاه مندل می توانید برروی لینک کلیک کنید و یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

عوارض HPV در مردان :

HPV همچنین می تواند در مردان همانند زنان زگیل های تناسلی را ایجاد کند، مثلا در ایالات متحده بیش از نیمی از مردان که از نظر جنسی فعال هستند، در برخی از زمان های زندگی خود،HPV را دارند، اغلب این ویرووس بدون ایجاد هیچ گونه مشکل در مردان از بدن خارج شده یا از بین میرود.

انواع پر خطر این ویروس که می توانند سرطان ایجاد کنند، به ندرت علائمی را در مردان یا زنان نشان می دهند. زگیل تناسلی اولین علامتی است، که شما ممکن است با داشتن گونه های کم خطر HPV مشاهده کنید این نوع از ویرووس ها ممکن است ایجاد زگیل کنند اما موجب سرطان نمی شود.

عوارض HPV در مردان و زنان

عوارض HPV در زنان :

در زنان، زگیل‌ های تناسلی می‌توانند روی فرج، دیواره‌ های واژن، ناحیه‌ی بین فرج و مقعد، مقعد و دهانه‌ رحم ایجاد شوند. در مردان، این زگیل ‌ها ممکن است روی نوک یا محور آلت، کیسه‌ی بیضه یا مقعد به وجود بیایند. زگیل‌های تناسلی همچنین می‌توانند در دهان یا گلوی فردی که با یک شخص مبتلا به این بیماری، آمیزش دهانی داشته ‌است، تشکیل شوند.

تقریبا صد درصد افرادی که سرطان دهانه رحم دارند با ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط می باشد. این ویروس که به آن HPV گفته می‌شود، شایع‌ ترین عفونت مقاربتی است. متاسفانه اکثر بیماران آلوده به عفونت HPV، اطلاعی از بیماری خود ندارند. اگرچه مکانیسم های دقیق انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر هنوز شناخته نشده است اما معمولا از راه تماس جنسی به خصوص تماس تناسلی یا مقعدی منتقل می‌گردد. البته احتمال انتقال ویروس از راه ارتباط دهانی و تناسلی نیز امکان پذیر است. افراد مبتلا می‌توانند سال‌ها بدون علامت باشند و در این مدت، ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کنند. امکان دارد یک فرد بیش از یک نوع ویروس HPV مبتلا شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از بیماری hpv می توانید به مقاله های دیگر ما سری بزنید.

درمان HPV برای مردان و زنان :

از طریق کاهش شرکای جنسی می توانید از این بیماری پیشگیری کنید. همچنین استفاده از کاندوم لاتکس می تواند خطر ابتلا به بیماری اچ پی وی را کاهش دهد. هنگامی که هیچ نشانه ای وجود ندارد، هیچ گونه درمانی هم برای عفونت HPV در مردان وجود ندارد در عوض، پزشکان با مشکلات بهداشتی ناشی از ویروس HPV مواجه می شوند. وقتی زگیل تناسلی ظاهر می شود، می توان از انواع درمان ها استفاده کرد. بیمار می تواند پماد های تجویزی را در خانه استفاده کند یا یک پزشک می تواند زگیل را از راه جراحی بردارد .

سه واکسن HPV توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده اند. جدیدترین مورد گارداسیل 9 بود که برای محافظت در برابر سرطان گردن رحم و زگیل های تناسلی در افراد سنین 9 تا 45 ساله تأیید شده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، واکسیناسیون معمول HPV را برای دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می کنند ، اگرچه ممکن است زودتر در سن 9 سالگی انجام شود. برای دختران و پسران ، ایده آل است که قبل از تماس جنسی و قرار گرفتن در معرض HPV ، واکسن را دریافت کنند. اما اگر قبل از آلوده شدن به فرد واکسن زده شود ، می تواند از بیشتر موارد سرطان گردن رحم جلوگیری کند. اکنون مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کنند ، همه افراد 11 و 12 ساله به جای برنامه سه دوزه که قبلاً توصیه شده بود ، دو دوز واکسن HPV را حداقل به فاصله شش ماه از هم دریافت کنند. نوجوانان 9 و 10 ساله و نوجوانان 13 و 14 ساله نیز می توانند برنامه به روز شده دو دوزه واکسیناسیون را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برروی لینک آزمایش hpv کلیک کنید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}