علائم ویروس hpv در مردان و زنان و انجام آزمایش hpv

ویروس HPV در سلول های قاعده ای پوست و سطوح مرطوب مخاطی بدن در مردان و زنان، مثل دهان، حلق، واژن و دهانه ی رحم مستقر می شوند و برای تشخیص ابتلای فرد به ویروس HPV بایستی از این سطوح نمونه برداری کرد. این ویروس وارد خون نمی شود و از طریق خون به فرد دیگری منتقل نمی شود لذا آزمایش HPV برای تشخیص ویروس HPV کاربردی ندارد. ویروس HPV دلیل یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است و همه افرادی که رابطه های جنسی دارند برای پیشگیری از این ویروس می توانند به صورت دوره ای آزمایش HPV را انجام بدهند. در این مقاله قصد داریم با بیماری HPV بیشتر آشنا شویم. جهت انجام آزمایش HPV در آزمایشگاه مندل می توانید برروی لینک کلیک کنید و یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

تفاوت آزمایش پاپ اسمیر با hpv :

آزمایش پاپ اسمیر برای یافتن تغییرات سلولی در دهانه ی رحم بکار می رود. این تغییرات ممکن است شامل: سلول های پیش بدخیمی، بروز سلول های سرطانی یا دیگر تغییرات سلولی باشد. این تست با تراشیدن یا برس کشیدن سلول های دهانه رحم انجام می شود و سپس به آزمایشگاه ارسال تا در زیر میکروسکوپ از نظر تغییرات احتمالی سلولی بررسی شوند. پاپ اسمیر روش خیلی خوبی برای یافتن سلول های سرطانی یا سلول هایی که ممکن است در آینده سرطانی شوند، می باشد.

علائم ویروس hpv در مردان و زنان

علائم ویروس hpv در مردان :

زگیل تناسلی در مردان: زگیل های تناسلی در مردان اغلب در اطراف مقعد، روی کیسه بیضه و روی خوده آلت به وجود می‌آیند که فقط گاهی باعث ناراحتی یا درد میشوند آن هم در موارد خاص تر امکانش است. تشخیص ابتلا به HPV می تواند اندکی دشوار باشد. ویروس HPV می تواند قبل از تشخیص به وسیله علائم و نشانه ها، مدتی را در بدن سپری کند. از جمله این علائم می توان به بروز برآمدگی پوستی و خارش اشاره کرد. دانستن عملکرد ویروس HPV در بدن و نوع تغییرات ایجاد شده توسط آن می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت فرد ایفا کند.

علائم ویروس hpv در زنان :

زگیل تناسلی در زنان: زگیل هایی که مربوط به بیماری hpv زنان است بیشتر به شکل زخم های صاف، برآمدگی های کوچک ساقه مانند و یا برامدگی های کوچک گل کلمی در می‌آیند و باعث ناراحتی می‌شوند. این زگیل های تناسلی اغلب روی فرج، اطراف مقعد، گردن رحم و واژن به وجود می‌ آیند. برای اطلاع بیشتر از علائم hpv در مردان و زنان می توانید برروی لینک کلیک کنید.

در واقع، رایج ترین علامت ابتلا به عفونت HPV عدم وجود هر گونه علامت است. پزشکان چنین بیماری هایی را عفونت های بدون علامت نام گذاری می کنند. همچنین، این امکان وجود دارد که بدن بدون آگاهی فرد این ویروس را خارج کند. چنین مواردی را عفونت موقت یا گذرا می نامند. این نوع عفونت HPV بیشترین شیوع را در زنانی دارد که سن پایینی داشته و از نظر جنسی فعال هستند. عدم بروز علائم، به طور ویژه در انواع پر خطر HPV رخ می دهد. به همین دلیل نیز ملاقات متداول با متخصص زنان جهت انجام آزمایش و غربالگری اهمیت دارد.

تشخیص و آزمایش HPV در مردان :

در حال حاضر هیچ آزمایش HPV برای مردان و دیگر نقاط بدن (شامل دهان یا حلق) بجز دهانه ی رحم که مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا باشد، وجود ندارد. سازمان غذا و دارو فقط آزمایش HPV برای دهانه ی رحم را تائید کرده است، زیرا دهانه رحمی تنها جایی است که مثبت شدن نتیجه ی آزمایش HPV و رشد سلول های غیر طبیعی می تواند با اقدامات زود هنگام درمان بشود.

اگرچه ممکن است در مطالعات تحقیقاتی از آزمایش HPV برای یافتن ویروس HPV در مردان و دیگر نقاط بدن استفاده شود، اما روشی برای درمان این ویروس بعد از یافتن آن وجود ندارد. همچنین دقت آزمایش HPV در مردان و دیگر نقاط بدن تحت تاثیر محل نمونه برداری و روش نمونه برداری است. قبل تر هم گفته ایم که از قسمت های مرطوب بدن که ممکن است مبتلا به ویروس HPV باشد می بایست نمونه برداری انجام شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}