چرا آزمایش hpv ؟

همه شما باید بدانید چرا آزمایش HPV (اچ پی وی) لازم و ضروری است و با خواندن این مقاله کاملا می توانید متوجه شوید که عفونت HPV و آزمایش آن چیست و چه انواعی دارد. چه کسانی نیاز به آزمایش اچ پی وی و پاپ اسمیر دارند؟ سوالی است که خیلی از افراد ممکن است داشته باشند. در آزمایشگاه آنلاین مندل شما می توانید با کلیک برروی لینک آزمایش HPV این تست را انجام دهید کافیست کلیک کنید.

عفونت hpv چیست؟

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونتهای HPV منجر به سرطان نمی شوند. برای اطلاع بیشتر از سرطان دهانه رحم می توانید برروی لینک کلیک کنید.

اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند. انواع دیگر سرطان ها از جمله سرطان های مقعد ، آلت تناسلی ، واژن ، فرج و پشت گلو (دهان و حلق) با عفونت HPV مرتبط هستند. این عفونت ها اغلب از طریق رابطه جنسی یا از طریق تماس پوست به پوست دیگر منتقل می شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر گونه های HPV که به احتمال زیاد باعث ایجاد زگیل تناسلی یا سرطان گردن رحم می شوند ، کمک کنند.

آزمایش HPV

آزمایش HPV چیست؟

گونه هایی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی وجود دارند که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند. این زگیل ها منجر به ایجاد سرطان و ایجاد مشکلات جدی در انسان نمی شوند. اگر زگیل تناسلی درمان نشود، بزرگ می شود و یا تعداد آن افزایش می یابد این بیماری معمولا بی خطر است و حتی اگر درمان نشود آسیبی به سلامتی وارد نمی کند ولی تحمل آن آزار دهنده و ناراحت کننده است. بنابراین ضرورت دارد تا زنان بین ۳۰ تا ۶۵ سال همزمان تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV co-testing را برای تشخیص سرطان دهانه ی رحم را هر ۵ سال انجام دهند. جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

چه کسانی نیاز به این آزمایش دارند؟

اگر سن شما بالای 21 سال است و رابطه جنسی ندارید نیازی به انجام این آزمایش ندارید. زنانی که بین ۲۱ تا ۲۹ سال سن دارند باید هر ۳ سال یک بار آزمایش پاپ اسمیر را جهت تشخیص زود هنگام سرطان دهانه ی رحم و ضایعات پیش بدخیمی انجام بدهند. این گروه از خانم ها نیازی به انجام همزمان آزمایش HPV با آزمایش پاپ اسمیر (co-testing) ندارند به این دلیل که این ویروس در این سنین آنقدر شایع است که انجام این تست به آن ها کمکی نمی کند.

اما اگر نتایج تست پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد، آزمایش HPV هم ممکن است، اثربخش و مفید باشد. اگر شما سنی بین ۳۰ تا ۶۵ سال دارید می بایست به صورت همزمان تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV را برای تشخیص سرطان دهانه ی رحم را هر ۵ سال یک بار انجام دهند. البته برخی تست پاپ اسمیر را هر ۳ سال توصیه می کنند.

علائم HPV و نشانه های آن در مردان و زنان به چه صورت است؟

در زنان روی فرج، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن ایجاد می شود. در مردان روی آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه یا اطراف مقعد زگیل هایی نمایان می شود. به طور کلی می توان به برآمدگی ها، زائده های گوشتی، تغییرات پوستی روی ناحیه تناسلی یا داخل ناحیه تناسلی و مقعد اشاره کرد، این زگیل ها به طور کلی بدون درد هستند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}