زگیل تناسلی - انواع زگیل تناسلی

از آن جایی که زگیل تناسلی یک بیماری پوستی مقاربتی است و انواع مختلفی دارد، زگیل ها وقتی به وجود می ‌آیند که فرد سالم با یک فرد مبتلا رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس بسیار مسری است و به محض تماس پوست با پوست، منتقل می‌شود. بسیاری از افرادی که تجربه رابطه جنسی دارند، به شکل بالقوه در معرض ابتلا به این ویروس هستند اما سیستم ایمنی بدن خیلی زود آن را از بین می‌ برد. برای انجام آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی درواقع حاصل عفونتی با نام hpv می باشد که باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس hpv وجود دارد که برخی از این عفونت ها باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند البته بیشتر عفونت های hpv منجر به سرطان نمی شوند اما برخی از انواع اچ پی وی که در دستگاه تناسلی به وجود می آید، می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود بشوند. برای انجام آزمایش hpv در آزمایشگاه آنلاین مندل که جهت تشخیص وجود زگیل تناسلی است، می توانید برروی لینک کلیک کنید.

علائم زگیل تناسلی :

یکی از علائم زگیل تناسلی، تغییر ترشحات واژن است که ترشحات واژن در خانم‌ ها نشان ‌دهنده وضعیت سلامتی آن ناحیه و کل بدن هستند. این ترشحات با کوچک‌ترین تغییرات بیولوژیکی یا هورمونی تغییر رنگ، شکل و بو می‌دهند و  اگر درگیر ویروس اچ ‌پی ‌وی شوند، به ناگهان افزایش پیدا می‏کنند. نواحی مستعد زگیل تناسلی در زنان شامل موارد زیر می شود:

  • مهبل
  • مقعد
  • ناحیه کشاله و بالای ران
  • واژن
  • دهانه رحم

زگیل تناسلی در مردان می ‌تواند آلت تناسلی، کیسه‌ بیضه و ناحیه‌ مقعد را آلوده کند. این زگیل ‌ها ممکن است به‌ شکل توده ‌های برجسته و نرم با سطحی هموار (روی بدنه‌ آلت تناسلی) یا ناهموار با برآمدگی ‌های انگشتی ‌شکل بسیار (زگیل‌ های مقعد) ظاهر شوند. بقیه ممکن است ظاهری شبیه مروارید و گل ‌کلم یا سطح تیره و ناهمواری داشته باشند. اکثر این ضایعات برجسته هستند اما برخی از آنها ممکن است مسطح بوده و فقط کمی بالاتر از سطح پوست باشند. گاهی اوقات ممکن است این ضایعات به‌ وسیله‌ مو پوشیده شوند یا در داخل پوست ختنه‌ گاه مردانی که ختنه نشده ‌اند، پنهان شوند.

زگیل تناسلی

انواع زگیل تناسلی :

زگیل های تناسلی: زگیل تناسلی در نواحی مرطوب بدن رشد می کند. دلیل نامگذاری زگیل تناسلی این است که ناحیه تناسلی و اطراف مقعد را تحت تاثیر قرار می دهد. زگیل تناسلی را روی پوست و بخش هایی از بدن که سطح مخاطی ندارند مشاهده نمی کنید. زگیل های تناسلی همیشه بد نیست بلکه به دو دسته کم خطر و پر خطر دسته بندی می شود.

زگیل های پوستی: بیشتر زگیل ها از نوع زگیل پوستی هستند. زگیل های پوستی روی پوست بازو، سینه، دستها و پاها ظاهر می شوند. زگیل های پوستی با زگیل های تناسلی فرق دارند و معمولا خطرناک نیستند.

درمان زگیل تناسلی :

برای شروع درمان زگیل تناسلی ابتدا باید به پزشک مراجعه کنیم و درمان زگیل های تناسلی به تعداد و محل ایجاد آنها بستگی دارد و هدف این درمان برداشتن زگیل می باشد. برخی بیماران ترجیح می دهند تحت درمان قرار نگیرند و اکثر زگیل ها پس از درمان به سرعت از بین می روند. روش های درمان زگیل تناسلی شامل موارد زیر می شود :

  • درمان زگیل های تناسلی با لیزر
  • سوزاندان یا فریز کردن زگیل ها
  • استفاده از پماد یا مایع روی زگیل ها
  • جراحی زگیل ها

راه های تشخیص بود و نبود زگیل تناسلی در بدن :

برای تشخیص بیماری، پزشک ابتدا یک معاینه روتین و ساده انجام می‌دهد و با معاینه ظاهری فرد این زائده‌ها را بررسی می ‌کند. زگیل های تناسلی ظاهر و علائم مشخصی دارند و به سادگی قابل تشخیص هستند.

  1. آزمایش تشخیص مولکولی HPV
  2. آزمایش پاپ اسمیر ( برای استفاده و کسب اطلاعات بیشتر از این آزمایش میتوانید برروی لینک کلیک کنید. )
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}