زگیل تناسلی و هرآنچه که از آن باید بدانید!

زگیل های تناسلی رشد مسری، گوشتی در ناحیه تناسلی یا مقعد دارند. آنها یکی از شایع ترین انواع عفونت مقاربتی هستند. آنها همچنین به عنوان Condylomata acuminata شناخته می شوند و در اثر ویروس پاپیلومای انسانیHPV ایجاد می شوند و نشانه ویروس HPV هستند. زگیل های تناسلی که توسط یک لایه ضخیم و بیرونی پوشانده شده است، می توانند در اطراف مقعد و آلت تناسلی مرد یا روده، دهانه رحم، مهبل یا مقعد زن ظاهر شوند. شما با کلیک برروی لینک آزمایش hpv می توانید هم به صورت جداگانه هم ترکیبی آزمایش hpv و آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی درواقع حاصل عفونتی با نام hpv می باشد که باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس hpv وجود دارد که برخی از این عفونت ها باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند البته بیشتر عفونت های hpv منجر به سرطان نمی شوند اما برخی از انواع اچ پی وی که در دستگاه تناسلی به وجود می آید، می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود بشوند. برای انجام آزمایش زگیل تناسلی در آزمایشگاه آنلاین مندل می توانید همین حالا اقدام کنید.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی چیست؟

دلیل ایجاد این نوع زگیل ‌ها همان ویروس پاپیلوما یا HPV است. این ویروس می‌ تواند به شکل عفونت جنسی، از طریق روابط جنسی منتقل شود. همه ویروس ‌های hpv خطرناک نیستند و همه آن ‌ها هم ناحیه تناسلی را درگیر نمی‏کنند اما بیش از نیمی از افرادی که روابط جنسی دارند، جایی در طول دوره فعالیت جنسی ‌شان این عفونت را تجربه می‏‎کنند. اچ‎ پی ‌وی می‌تواند روی پوست ناحیه تناسلی وجود داشته باشد اما لزوما زگیل به وجود نیاورد، یا چند ماه بعد آن را به وجود بیاورد. همین موضوع باعث می‎‌شود بسیاری از افراد مبتلا، تا ماه‌ ها یا حتی سال‎ها متوجه نشوند. بعضی از انواع ویروس اچ‎ پی ‎وی می‏توانند به سلول‏ های دهانه رحم برسند و در آن ناحیه سرطان به وجود بیاورند. بنابراین پزشکان به تمام افرادی که روابط جنسی دارند پیشنهاد می‏کنند چند وقت یک بار چکاپ انجام بدهند چون ابتلا به ویروس اچ ‎پی‎‌ وی یک بیماری مقاربتی محسوب می‌شود.

زگیل تناسلی و آزمایش hpv

علائم زگیل تناسلی :

  • در افرادی که رابطه جنسی دهانی داشته ‌اند این زائده‌ ها ممکن است در اطراف نواحی دهان، زبان، لب ها و گلو ایجاد شده باشد.
  • اگر زائده ‌ه‍ا در مسیر مجاری ادراری قرار گرفته باشند می‌ توانند باعث ایجاد خونریزی، بروز درد و انسداد مجاری ادراری شوند.
  • وجود زائده های برجسته، سفت و توپر گوشتی شکل در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد به شکل تک زگیل ‌هایی پراکنده و ریز و یا برآمدگی های بزرگ تر به شکل خوشه‌ ای و متمرکز هستند.
  • رنگ زگیل ‌های تناسلی غالبا به رنگ پوست است ولی در برخی موارد ممکن است تیره تر یا روشن تر از رنگ پوست فرد باشد.
  • احساس خارش و سوزش در محل زگیل ‌ها
  • وجود رطوبت و ترشح در محل زگیل ‌های تناسلی

پیشگیری از زگیل تناسلی :

آزمایشگاه آنلاین مندل به شما توصیه می کند تا خطر ابتلا به زگیل تناسلی و سایر ضایعات دستگاه تناسلی مرتبط با HPV را از طریق موارد زیر کاهش دهید :

  • از یک کاندوم لاتکس که میتواند خطر انتقال HPV را کاهش دهد ، استفاده کنید.
  • تعداد شرکای جنسی خود را کاهش دهید.
  • در یک رابطه جنسی متقابلا تک شریکه باشید.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}