تعیین جنسیت جنین چیست و آزمایش آن چگونه انجام می شود؟

تعیین جنسیت جنین غیر تهاجمی، در سه ماهه اول انجام شود. این روش می تواند تعداد روشهای تهاجمی را برای زنان دارای جنین در معرض خطر بیماری های وابسته به جنس جنین بطور چشمگیری کاهش دهد و مدیریت این بارداری ها را بهینه کند. روش های غیر تهاجمی به کلیه روش هایی گفته می شود که برای مادر و جنین خطری را ایجاد نمی کند.

اگر مطمئنید که NIPT ، CVS یا آمنیوسنتز نخواهید داشت و نمی توانید صبر کنید تا سونوگرافی سه ماهه دوم جنسیت نوزاد شما را تعیین کند، برای انجام آزمایش های خود به صورت آنلاین می توانید برروی لینک آزمایش تعیین جنسیت کلیک کنید.

بسیاری از خانواده ها و مادران باردار تمایل دارند که در سریعترین زمان ممکن از جنسیت جنین خود آگاه شوند. در حالت عادی می بایست تا هفته حداقل 14 صبر کنند تا بتوان با استفاده از سونوگرافی جنسیت را تشخیص داد. با استفاده از آزمایش PGTMB تنها با استفاده از 10 میلی لیتر از خون مادر امکان تشخیص زود هنگام جنسیت از هفته هفتم بارداری میسر می شود. آزمایشگاه مندل امکان نمونه گیری در محل را نیز برای این آزمایش فراهم نموده است و کافیست تا از طریق صفحه نمونه گیری در منزل همین حالا درخواست خود را ارسال نمایید.

تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

روش PGD برای تعیین جنسیت جنین چیست؟

روش PGD یا تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی روشی دقیق بوده که بواسطه آن می توان قبل از شروع حاملگی در خصوص جنین هایی که از لقاح مصنوعی بوجود آمده اند اطلاعاتی نظیر تعیین جنسیت رویان های آزمایشگاهی بدست آورد.در حال حاضر تنها روش 100% برای تعیین جنسیت مورد نظر استفاده از فناوری PGD می باشد. در این روش والدین تحت روش های درمانی کمک باروری از جمله IVF و ICSI قرار می گیرند و مراحل لقاح مصنوعی در آزمایشگاه انجام می گیرد و پس از شکل گیری جنین در آزمایشگاه و قبل از انتقال آن به رحم مادر می توان با استفاده از روش های PGD جنسیت جنین را تعیین نموده و تنها جنین با جنسیت مورد نظر را برای انتقال به رحم و شروع بارداری انتخاب نمود. این روش بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که در خانواده با یک بیماری وابسته به جنس درگیر هستند و در تمایل دارند به نحوی جنسیت فرزندشان را تعیین کنند که از خطر بیماری مصون باشد ولی در طی سالهای اخیر این روش برای افرادی که قصد دارند بین جنسیت فرزندان فعلی و آتی خود توازن برقرار کنند نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

آزمایش تعیین جنسیت چیست؟؟

آزمایش تعیین جنسیت جنین از طریق بررسی خون مادر یک روش بسیار جدید بوده که در طی آن بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر می توان جنسیت جنین را با قطعیت بالایی شناسایی کرد. اولین بار در سال 1997 دانشمندان وجود توالی های DNA جنین به صورت قطعات کوتاه در خون مادر را شناسایی کردند و از همان زمان حجم انبوهی از تحقیقات برای یافتن کاربرد های بالینی از این DNA آغاز شد. در این راستا آزمایشات بسیار مفیدی همانند (NIPT (Non invasive prenatal test برای شناسایی ناهنجاری های کروموزومی در جنین نیز بر پایه DNA آزاد جنینی ابداع گردید. برای آشنایی بیشتر با آزمایش nipt می توانید برروی لینک کلیک کنید.

تعیین جنسیت جنین امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی از راه های مختلفی صورت می گیرد. یکی از این راه ها تعیین جنسیت جنین از هفته هفتم از خون مادر است. که با انجام آزمایش بر روی خون مادر و شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر می توان با قاطعیت به شما گفت که جنسیت جنین دختر است یا پسر.

شرایط انجام تعیین جنسیت در آزمایشگاه مندل :

  1. آزمایش از هفته هفتم بارداری و پس از آن قابل انجام است
  2. مدت زمان جوابدهی حدود 4 تا 7 روز است.
  3. تعیین سن بارداری حتما باید بر اساس سونوگرافی انجام شود.
  4. برای انجام آزمایش بهتر است که فرد ناشتا نباشد و مایعات کافی نوشیده باشد.
  5. آزمایش با استفاده از 10 سی سی از خون مادر انجام می شود و هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد.
  6. آزمایش در مورد بارداری های دو قلو و بالاتر قابل انجام نیست چرا که نتایج کاذب آن افزایش می یابد.
  7. دقت تست بین 95 تا 98% می باشد. 
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}