آزمایش HPV

HPV شایعترین بیماری مقاربتی است و حداقل 50٪ از افراد دارای فعالیت جنسی در برخی از زمان های زندگی آن را دریافت می کنند. بدن معمولا HPV را به تنهایی پاک می کند بدون اینکه مشکلی ایجاد کند اما HPV می تواند منجر به انواع خاصی از سرطان شود. HPV یک ویروس متفاوت از HIV و HSV (تبخال) است. 79 میلیون آمریکایی بیشتر در اواخر نوجوانی و اوایل دهه 20 به HPV آلوده شده اند. انواع مختلفی از HPV وجود دارد. برخی از انواع می توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی از جمله زگیل تناسلی و سرطان شوند. اما واکسن هایی وجود دارند که می توانند از بروز این مشکلات بهداشتی جلوگیری کنند. برای انجام آزمایش hpv برروی لینک کلیک کنید.

ویروس hpv چگونه منتقل می شود؟

با داشتن رابطه جنسی واژینال ، مقعد یا دهانی با شخصی که ویروس دارد، می توانید HPV دریافت کنید. این شایع ترین در طی رابطه جنسی واژن یا مقعد است. HPV را حتی درصورت آلوده بودن فرد بدون علامت یا علائم می توان از آن عبور کرد. هرکسی که از نظر جنسی فعال باشد می تواند HPV را دریافت کند حتی اگر تنها با یک نفر رابطه جنسی داشته باشید. شما همچنین می توانید سال ها بعد از برقراری رابطه جنسی با شخصی که مبتلا شده است، علائم ایجاد کنید. این امر باعث می شود که دانستن چه زمانی برای اولین بار به این بیماری آلوده شوید.

آیا HPV باعث بروز مشکلات سلامتی می شود؟

در بیشتر موارد HPV به تنهایی از بین می رود و هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کند. اما وقتی HPV از بین نرود، می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند زگیل تناسلی و سرطان شود. زگیل های تناسلی معمولا به عنوان یک برجستگی کوچک یا گروهی از برآمدگی در ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. آنها می توانند کوچک یا بزرگ، بلند یا مسطح یا شبیه گل کلم باشند. یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی معمولا می تواند با نگاه به ناحیه تناسلی ، زگیل را تشخیص دهد.

آزمایش hpv چیست ؟

 آزمایش hpv جهت تشخیص وجود ویروس پاپیلوما یا زگیل تناسلی در بافت بدن می باشد. درواقع عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونتهای HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV های دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند. 

برای ثبت درخواست آزمایش hpv بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش hpv

 

چگونه می توان از ویروس hpv پیشگیری کرد؟

سه واکسن HPV توسط سازمان غذا و دارو تایید شده اند. جدیدترین مورد گارداسیل 9 بود که برای محافظت در برابر سرطان گردن رحم و زگیل های تناسلی در افراد سنین 9 تا 45 ساله تایید شده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ،  واکسیناسیون معمول HPV را برای دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می کنند ، اگرچه ممکن است زودتر در سن 9 سالگی انجام شود. برای دختران و پسران، ایده آل است که قبل از تماس جنسی و قرار گرفتن در معرض HPV، واکسن را دریافت کنند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}