برای پی بردن به وجود ویروس hpv در بدنمان چه اقدامی لازم است؟

در ابتدا باید بدانیم که ویروس hpv چیست و سپس بعد از بررسی کامل این ویروس به چگونگی اقداماتی که منجر به مشخص شدن بود و نبود این ویروس در بدنمان می شود، می پردازیم. عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولا باعث رشد پوست یا غشای مخاطی همان زگیل می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی که نام دیگر HPV است، وجود دارد. برخی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی نیز می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند. بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. اما برخی از انواع HPV دستگاه تناسلی می توانند باعث سرطان قسمت تحتانی رحم شوند که به مهبل (دهانه رحم) وصل می شود. این مدل که منجر به سرطان دهانه رحم می شود با آزمایشی به نام پاپ اسمیر مشخص میشود که اگر می خواهید در ارتباط با این آزمایش اطلاعات بیشتری کسب کنید یا این آزمایش را انجام دهید برروی لینک آزمایش پاپ اسمیر کلیک کنید. انواع دیگر سرطان ها از جمله سرطان های مقعد ، آلت تناسلی ، واژن و پشت گلو (دهان و حلق) با عفونت HPV مرتبط است.

این عفونت ها اغلب از طریق رابطه جنسی یا از طریق تماس پوستی به پوست دیگر منتقل می شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر گونه های HPV که به احتمال زیاد باعث ایجاد زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم می شوند، کمک کنند.

آزمایش hpv

علائم ویروس hpv را بیشتر بشناسید!

در بیشتر موارد ، سیستم ایمنی بدن شما قبل از ایجاد زگیل ، عفونت HPV را شکست می دهد. وقتی زگیل ظاهر می شود، با توجه به نوع HPV درگیر می شود که از نظر ظاهری متفاوت هستند :

زگیل ناحیه تناسلی : این زگیل ها به عنوان ضایعات صاف، برجستگی های کوچک گل کلم یا برآمدگی های کوچک ساقه ظاهر می شوند. در خانم ها ، زگیل های تناسلی می تواند در نزدیکی مقعد، گردن رحم یا مهبل نیز ایجاد شود و در مردان، زگیل تناسلی در آلت تناسلی مرد و کتف یا اطراف مقعد ظاهر می شود. زگیل های تناسلی به ندرت باعث ناراحتی یا درد می شوند، هرچند ممکن است خارش داشته باشند یا احساس لکه دار شوند.

زگیل های متداول : زگیل های متداول به صورت برجستگی های خشن و بلند ظاهر می شوند و معمولا روی دست و انگشتان ایجاد می شوند که در بیشتر موارد زگیل های معمولی کاملا ناخوشایند هستند اما همچنین می توانند دردناک یا مستعد آسیب یا خونریزی باشند.

برای بررسی بود و نبود ویروس hpv چه اقدامی لازم است؟

برای اینکه متوجه بشید که ویروس اچ پی وی در بدنتان وجود دارد یا خیر باید آزمایش hpv را در یک آزمایشگاه مجهز انجام دهید. درواقع آزمایش HPV یک آزمایش غربالگری برای سرطان دهانه رحم است ، اما این آزمایش به شما نمی گوید که مبتلا به سرطان هستید. اما آزمایش حضور HPV، ویروسی که باعث ایجاد سرطان دهانه رحم می شود را در سیستم شما تشخیص می دهد. انواع خاصی از HPV از جمله انواع 16 و 18 که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد. برای انجام این آزمایش در آزمایشگاه آنلاین مندل می توانید برروی لینک آزمایش hpv کلیک کنید.

دانستن اینکه شما یک نوع HPV دارید که شما را در معرض خطر بالای سرطان دهانه رحم قرار می دهد ، بدان معنی است که شما و پزشکتان می توانید در مورد مراحل بعدی در مراقبت های بهداشتی بهتر تصمیم بگیرید. این مراحل شامل نظارت بر پیگیری، آزمایش بیشتر یا درمان سلول های غیر طبیعی یا پیش سرطانی است.

ویروس HPV از طریق تماس جنسی گسترش می یابد و در زنان جوان بسیار شایع است بنابراین به طور مکرر نتایج آزمایش مثبت خواهد بود. با این حال عفونت HPV اغلب به خودی خود طی یک یا دو سال مشخص می شود. تغییرات دهانه رحم که منجر به سرطان می شوند چندین سال طول می کشد اغلب 10 سال یا بیشتر به همین دلایل شما می توانید به جای اینکه تحت تاثیر درمان های دهانه رحم ناشی از عفونت HPV قرار بگیرید یک دوره انتظار مراقب باشید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}