مزایای آزمایش HPV یا اچ پی وی

این ویروس عفونتی است که اغلب به صورت زگیل هایی روی پوست و یا غشای مخاطی رشد می کند. بیشتر از 100 ویروس hpv وجود دارد که برخی از انواع آن باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی دیگر نیز سبب ایجاد انواع مختلفی از سرطان می شوند. ولی بیشتر عفونت‌های اچ پی وی منجر به ایجاد سرطان نمی شوند. این عفونت از طریق تماس پوست به پوست و یا رابطه جنسی منتقل می شود و در این مقاله تصمیم داریم تا مزایای انجام آزمایش HPV را برای شما شرح دهیم. برای انجام آزمایش HPV می توانید برروی لینک کلیک کنید.

راه پیشگیری ویروس HPV واکسن هایی است که به محافظت در برابر گونه های hpv که یا منجر به سرطان و یا منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند، کمک می کنند. همچنین برای پیشگیری و مطلع شدن از بودن یا نبودن این ویروس در بدنتان می توانید آزمایش مربوط به تشخیص hpv را در آزمایشگاه هایی که به صورت دقیق و تخصصی این آزمایش را انجام می دهند، انجام دهید.

مزایای انجام آزمایش HPV یا اچ پی وی :

  1. آزمایش اچ پی وی بر روی همان نمونه پاپ اسمیر انجام می شود. (برای آشنایی بیشتر از آزمایش پاپ اسمیر و انجام آن می توانید برروی لینک کلیک کنید)
  2. تقریبا تمام سرطان‌های دهانه رحم با عفونت‌های مکرر گردنی از سرطان‌های مرتبط با ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV است. آزمایش‌های HPV به تنهایی و یا در کنار پاپ اسمیر (سیتولوژی) برای غربالگری دهانه رحم، با افزایش تشخیص ضایعات پیش سرطانی همراه است.
  3. اگر عفونت HPV منجر به تغییرات سلولی دهانه رحم شود که نیازمند درمان باشد، درمان نباید به گونه ای باشد که شانس باردار شدن را در شما تحت تاثیر قرار دهد.
  4. آزمایش اچ پی وی جهت تشخیص وجود یا عدم وجود ویروس اچ پی وی انجام می شود.
  5. آزمایش HPV، سلول‌های پیش سرطانی را بیشتر و دقیق‌ تر از پاپ اسمیر تشخیص می‌ دهد.

آزمایش HPV و مزایای آن

گونه هایی از ویروس HPV (اچ پی وی) که منجر به ایجاد زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم می شوند :

سیستم ایمنی بدن می تواند تا بیشتر گونه‌ های بیماری اچ‌ پی‌ وی را پیش از اینکه آسیب ببینید از بین ببرد حتی گاها خود افراد متوجه آلوده بودن بدنشان به این ویروس نمی شوند. برخی از گونه های دیگر ویروس مانند اچ‌ پی‌ وی ۶ و ۱۱ باعث بروز ناهنجاری‌ های مادرزادی در سلول‌ های بافت آلوده می‌شوند که می‌ توانند به زگیل در اندام تناسلی تبدیل شوند. در حالی که این بیماری‌ ها عفونی هستند و به درمان که معمولا با استفاده از کرم‌ های موضعی می باشد، نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر از زگیل تناسلی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

نژادهایی که باعث ایجاد زگیل هستند آسیب‌ های طولانی‌ مدت ایجاد نمی‌کنند اما ۱۳ گونه دیگر می‌ تواند باعث ایجاد جهش‌ های دی‌ ان‌ ای شود که باعث می‌ شود سلول‌ ها سریع‌ تر از حالت عادی تقسیم بشوند و رشد تومورهای سرطانی را پیشرفت و گسترش دهند. به ویژه سلول‌ های دهانه رحم در معرض این خطر هستند دو گونه اچ‌ پی‌ وی به طور خاص اچ‌ پی‌ وی ۱۶ و ۱۸ مسئول اکثر موارد سرطان دهانه رحم هستند، که در حال حاضر چهارمین نوع سرطان شایع در میان زنان می باشد. به همین دلیل آزمایشگاه مندل با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات و کارآمد ترین نیروهای متخصص انجام آزمایش HPV و آزمایش پاپ اسمیر (که برای تشخیص سرطان رحم در زنان می باشد) را هم می توانند به صورت جدا و هم به صورت تک تک انجام دهند.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}