انواع گروه خونی و خطر ابتلا به ویروس کرونا

گروه خونی و کرونا

یک مطالعه مقدماتی جدید ، همبستگی هایی بین نوع گروه خون و احتمال بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده است. به گفته نویسندگان ، افراد دارای گروه خونی A ممکن است بیشتر از افراد با گروه های خونی دیگر در معرض خطر باشند.

کلیه اطلاعات و داده های آماری براساس داده های عموم در زمان انتشار است.محققان دانشگاه علم و فناوری جنوب ، در شنژن چین - با همکاری همکاران سایر موسسات چینی - اخیراً تحقیقی را انجام داده اند که رابطه احتمالی بین گروه خونی و بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلا به عفونت SARS-CoV-2 را ارزیابی می کند.

آیا گروه خونی A بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد؟

محققان ، توزیع گروه خونی را بین 2.173 فرد مبتلا به ویروس کرونا COVID-19 که در بیمارستان بستری بودند ، بررسی کردند. این افراد هرکدام در یکی از سه بیمارستان ووهان ، چین یا شنژن بستری بودند.سپس این گروه توزیع گروه خونی بیماران را با یک گروه نماینده جمعیت عمومی - در کل 3،694 نفر - در ووهان مقایسه کردند.محققان دریافتند که نسبت افراد دارای گروه خونی A در بین گروه بستری شده مبتلا به ویروس کرونا به میزان قابل توجهی بیشتر از جمعیت عمومی است.آنها همچنین دریافتند که نسبت افراد دارای گروه خونی O در بین گروه مبتلا به COVID-19 به میزان قابل توجهی کمتر از جمعیت عمومی است.

براساس این یافته ها ، نویسنده اول این مطالعه ، ژیائو ژائو و همکارانش گزارش دادند که : " افراد دارای گروه خونی A در مقایسه با گروه های خونی غیر A به میزان قابل توجهی دارای خطر بالاتری برای ابتلا به COVID-19 هستند ، در حالی که گروه خونی O ، در مقایسه با گروه های خونی غیر O ، به میزان قابل توجهی دارای خطر پایین تری برای ابتلا به عفونت میباشند.با این وجود تأکید بر این نکته مهم است که محققان به جای خطر ابتلا به ویروس که میتواند منجر به ایجاد بیماری شود ، خطر نیاز به بستری شدن در بیمارستان به علت ویروس کرونا COVID-19 را بررسی کردند.

دلیل این امر این است که تیم فقط اطلاعات افرادی که علائم آنها به اندازه کافی شدید بود و نیاز به بستری داشتند ، بررسی کردند ، نه افراد دارای علائم خفیف که به مراقبت های خانگی جواب می دهند.

اما آیا وجود این یافته ها به این معناست که افراد دارای گروه خونی A بیشتر نگران باشند و افراد دارای گروه خونی O نفس راحت بکشند؟

کارشناسانی که در این تحقیق مشارکت نکردند در مورد این یافته ها توضیح دادند که این تحقیق رابطه علّی بین گروه خونی و بستری شدن به علت ویروس کرونا COVID-19 را نشان نمی دهد.پروفسور Sakthi Vaiyapuri ، استادیار داروسازی قلب و عروق در دانشگاه ریدینگ انگلستان ، تأکید می کند که افراد دارای گروه خونی A نباید نگران باشند زیرا نتایج این مطالعه مقدماتی است.وی می گوید : "شواهد کمی برای اثبات این ادعا که بیش از یک همبستگی تصادفی بین گروه خونی ABO و استعداد ابتلا به COVID-19 نمی باشد ، وجود دارد.پارامترهای بسیار زیادی وجود دارند که اعتبار ادعای [محققان] را زیر سوال میبرند و از همه مهم تر این که این موارد در یک مطالعه مقدماتی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است  ، ذکر نشده اند."

وی افزود : " بدون برقراری پیوند علّی بین آنتی ژن های ABO گروه خونی ، درک این نتیجه گیری که ممکن است کاملاً تصادفی باشد دشوار است. نکته مهم این است که مردم نباید در مورد این نتایج وحشت کنند ، زیرا ، به روشنی ، تحقیقات علمی بیشتری برای اثبات این ادعاها لازم است."بعلاوه ، مطالعه حاضر ، که شامل داده هایی تنها از یک جمعیت بسیار اختصاصی در چین است ، برخی از عوامل مخدوش کننده را شامل نمی شود ، از جمله اینکه توزیع گروه خونی بر اساس هر کشور متفاوت است.

اما اگر تحقیقات بیشتر یافته های این مطالعه را تأیید کنند ، این یافته ها می توانند به متخصصان پزشکی در شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در اثر عفونت با این ویروس جدید هستند ، کمک کنند.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}