زگیل تناسلی چیست؟ ویروس اچ پی وی چه نقشی در به وجود آمدن زگیل تناسلی دارد؟

زگیل های تناسلی در اثر ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. زگیل های تناسلی هم زنان و هم مردان را تحت تأثیر قرار می دهند اما زنان نسبت به عوارض آسیب پذیرتر هستند. زگیل های تناسلی قابل درمان هستند اما می توانند برگردند مگر اینکه عفونت زمینه ای نیز درمان شود. برای بررسی بیشتر که متوجه وجود زگیل تناسلی و یا وجود ویروس اچ پی وی در بدنتان شوید بهتر است آزمایش hpv را انجام دهید که برای انجام این کار کافیست برروی لینک کلیک کنید.

زگیل های تناسلی که در دستگاه تناسلی ظاهر می شوند و آنها می توانند باعث درد، ناراحتی و خارش شوند. زگیل های تناسلی ناشی از یک عفونت مقاربتی که شامل برخی گونه های کم خطر پاپیلومای انسانی (HPV) است. ویروس اچ پی وی متداول ترین بیماری مقاربتی است که مردان و زنانی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند. عفونت HPV به ویژه برای خانم ها خطرناک است زیرا برخی از انواع HPV همچنین می توانند باعث سرطان دهانه رحم و گردن رحم شوند و درمان اچ پی وی در مدیریت این عفونت مهم است. برای پیشگیری و درمان سرطان دهانه رحم آزمایشی تحت عنوان آزمایش پاپ اسمیر وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی چیست

علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی از جمله رابطه جنسی دهانی ، واژن و مقعد منتقل می شوند. ممکن است چند هفته یا چند ماه پس از عفونت شروع به ایجاد زگیل نکند و زگیل های تناسلی همیشه برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند. ممکن است بسیار کوچک باشند و به رنگ پوست یا کمی تیره باشند. قسمت بالای رشد ممکن است شبیه به گل کلم باشد و آنها ممکن است به صورت خوشه ای از زگیل یا فقط یک زگیل ایجاد شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در مناطق زیر ظاهر شود :

  • آلت تناسلی مرد
  • کشاله ران
  • ران
  • داخل یا اطراف مقعد

برای زنان، این زگیل ها ممکن است در نواحی زیر ظاهر شود :

  • داخل مهبل یا مقعد
  • خارج از مهبل یا مقعد
  • روی دهانه رحم

زگیل های تناسلی همچنین ممکن است بر روی لب ، دهان ، زبان یا گلو شخصی که تماس جنسی دهانی با شخصی که ویروس HPV داشته باشد ظاهر شود. اگر زگیل های تناسلی گسترش یافته یا بزرگ شوند ، وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد و حتی اگر شما نمی توانید زگیل تناسلی را ببینید، هنوز هم ممکن است علائمی مانند موارد زیر را داشته باشید:

  • ترشحات واژن
  • خارش
  • خون ریزی
  • سوزش

چه عواملی باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود؟

در بیشتر موارد زگیل تناسلی در اثر ویروس HPV ایجاد می شود. 30 تا 40 نوع HPV وجود دارد که به طور خاص بر دستگاه تناسلی تأثیر می گذارد اما فقط تعداد کمی از این ها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند. ویروس HPV از طریق تماس پوستی به پوست بسیار منتقل می شود و در حقیقت HPV آنقدر شایع است که مرکز قابل اعتماد و کنترل پیشگیری از بیماری ها (CDC) منبع قابل اعتماد می گوید که اکثر افراد مقاربتی در مقطعی آن را دریافت می کنند. با این حال ویروس اچ پی وی همیشه به عوارضی مانند زگیل تناسلی منجر نمی شود. در بیشتر موارد ویروس به خودی خود از بین می رود بدون اینکه باعث ایجاد مشکلات سلامتی شود. زگیل های تناسلی معمولا در اثر نوع هایی از HPV ایجاد می شوند که با فشارهایی که باعث ایجاد زگیل در دستان یا سایر قسمت های بدن می شوند، متفاوت هستند. زگیل نمی تواند از دست کسی به دستگاه تناسلی سرایت کند و بالعکس.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}