آیا ابتلا به کرونا از آلودگی مجدد جلوگیری می کند؟

اتبلای مجدد به کرونا

دانشمندان چینی چهار میمون رزوس را با استفاده از کروناویروس در آزمایشگاه آلوده کردند.بیست و هشت روز بعد ، وقتی حیوانات بهبود یافتند ، آنها دوباره در معرض کروناویروس قرار گرفتند.مشاهده شد که میمون ها ایمن شده و دیگر بیمار نشدند.محققان اظهار کردند که این یافته ها می توانند به ارزیابی تولید واکسن کمک کنند.

میمون ها را نمی توان با کروناویروس مجددا آلوده کرد زیرا بدن آنها در عفونت اولیه ، نسبت به ویروس ایمنی ایجاد میکند ، در نتیجه دانشمندان ترس بیماران از عود مجدد بیماری پس از بهبودی از عفونت را از بین میبرند.

محققان در چین میمون های رزوس را به کرونا ویروس آلوده کردند ، به آنها فرصت دادند که بهبود پیدا کنند و پس از گذشت 28 روز از عفونت اولیه ، مجددا آنها را در معرض ویروس قرار دادند. 

با این حال ، به نظر می رسید که میمون ها نسبت به عفونت مجدد حفظ شده اند و برای بار دوم تسلیم نشدند.این تیم معتقد است كه بیمارانی كه در چین مجددا با کروناویروس آلوده شده اند ، به طور كامل بر عفونت اولیه غلبه نکرده اند.محققان اظهار کردند كه این یافته ها همچنین می توانند به ارزیابی ایجاد واكسن علیه COVID-19 كمك كنند.

میمون های رزوس چینی. محققان در چین میمون های رزوس را به کرونا ویروس آلوده کردند ، به آنها فرصت دادند که بهبود پیدا کنند و پس از گذشت 28 روز از عفونت اولیه ، مجددا آنها را در معرض ویروس قرار دادند. با این حال ، به نظر می رسید که میمون ها نسبت به عفونت دوباره حفظ شدند.

لینلین بائو از آکادمی علوم پزشکی چین و همکارانش در مطالعه خود ، چهار میمون رزوس بالغ چینی را به ویروس SARS-CoV-2  آلوده کردند.محققان پیشرفت بیماری ناشی از آن را طی 28 روز آینده بررسی کردند - بر وزن و دمای بدن حیوانات نظارت کردند و سواب های مختلفی برای اندازه گیری بار ویروسی گرفتند.طی دوره عفونت ، این تیم مشاهده کردند که حیوانات بین 7 تا 14 اونس (200 تا 400 گرم) وزن از دست دادند وعلائمی همچون کم اشتهایی ، تنگی نفس و موقعیت های خمیده بدن را نشان دادند.

بعلاوه سواب ها نشان دادند كه بار ویروسی میمونها در حدود سه روز پس از عفونت به اوج خود رسیده و پس از آن به تدریج كاهش می یابد - پس از گذشت حدود 14 روز به میزان غیر قابل تشخیصی رسید.

بیست و هشت روز پس از عفونت ، دو میمون - که علائم آنها کاهش یافت و دو آزمایش موفقیت آمیز برای کروناویروس داشتند  - بار دیگر در معرض دوز یکسانی از کروناویروس  قرار گرفتند.با اینکه دمای بدن هر دو میمون پس از قرار گرفتن مجدد در معرض عفونت موقتا افزایش یافت ، سواب های گرفته شده بار ویروسی را نشان ندادند.

محققان نوشتند : " بطور کلی ، نتایج ما نشان داد كه عفونت اولیه با SARS-CoV-2 می تواند میمون را از قرار گرفتن مجدد در معرض عفونت محافظت كند ، كه این امر مرجع پیش آگهی بیماری و پیامدهای اساسی برای طراحی واكسن است."

" مطالعه طولی کنونی ما در مورد میمون ها نشان داد که اگر میمون ها در مرحله اولیه پس از عفونت اولیه ، آنتی بادی خنثی کننده تولید کنند ، عفونت مجدد در آنها رخ نمیدهد."

 "بر این اساس ، زمانی که بیماران بهبود یافته به اندازه کافی آنتی بادی اختصاصی برای ایجاد ایمنی نسبت به SARS-CoV-2 تولید کنند ، مجددا آلوده نمی شوند."

کارمندان بهداشت و درمان در حال درمان بیماران مبتلا به کروناویروس در بیمارستانی در ووهان. این یافته ها ممکن است ترس حول گزارش در مورد بیماران مرخص شده در چین که به نظر می رسد پس از بهبودی از عفونت ، مجددا برای آزمایش کروناویروس مثبت بودند را کاهش دهد.

این یافته ها ممکن است ترس حول گزارش در مورد بیماران مرخص شده در چین که به نظر می رسد پس از بهبودی از عفونت ، مجددا برای آزمایش کروناویروس مثبت بودند را کاهش دهد.

این تیم اظهار کرد ، زمانی که آزمایش کروناویروس این بیماران قبل از ترخیص جواب منفی كاذب داشته باشد ، یا اینكه علی رغم داشتن معیار های ترخیص ، از عفونت اولیه خود به طور كامل بهبود نیافته باشند ، این موارد ممکن است اتفاق بیفتد.محققان نتیجه گرفتند : اصلاح تکنیک های تشخیصی ، بررسی آنتی بادی ها و آزمایش نمونه های حاصل از دستگاه تنفسی تحتانی برای درمان عفونت SARS-CoV-2 ضروری است.

نسخه پیش چاپ مقاله این محققان را می توانید در bioRxiv بخوانید.

اطلاعات در مورد ابتلا به ویروس کرونا هر لحظه در حال تغییر و تکمیل می باشد و نمی توان در مورد ایمنی در برابر آلودگی مجدد به کرونا اظهارنظر قطعی کرد.

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}