آزمایش جدید تشخیص کروناویروس با تایید FDA

تست تشخیص کرونا

مسئولین بهداشت ایالات متحده ، آزمایش جدیدی برای تشخیص كروناویروس تصویب كرده اند كه با سرعت ده برابر قابلیت تشخیص بیماران را دارد و به از بین بردن موانع بر سر راه مهار ویروس كمك می کند.

سازمان غذا و دارو (FDA) "مجوز استفاده اضطراری" را به این آزمایش که با دستگاه های 8800/6800 کوباس شرکت روش انجام میشود ، اعطا کرد. سیستم 8800 قادر است روزانه 4.128 بیمار را آزمایش کند و نسخه 6800 می تواند روزانه 1.440 نمونه را مورد آزمایش قرار دهد. این دستگاه در اروپا و کشورهایی که گواهی آن را برای دستگاه های پزشکی دارند نیز در دسترس است.

سهام شرکت روش با 11 درصد افزایش در ساعت 13:29 در زوریخ ، شدیدترین افزایش نرخ روزانه از سال 1997 را داشته است.

Thomas Schinecker ، رئیس واحد تشخیص داروسازان سوئیس ، در مصاحبه ای گفت : " ما سرعت را به طور قطعی با ضریب 10 افزایش می دهیم."

این آزمایش برای مهار شیوع Covid-19 ضروی است زیرا امکان شناسایی افراد آلوده و قرنطینه کردن آنها را برای کارکنان بهداشت و درمان فراهم میکند ، حتی اگر آنها علائم زیادی نداشته باشند. این امر به طور بالقوه می تواند تعداد کلی عفونت ها را کاهش داده و زمان لازم برای داروسازان را فراهم کند تا درمان های بهتری را ارائه داده و در نهایت واکسن بهتری را ارائه دهند.

این سومین آزمایش - و اولین نسخه در دسترس تجاری است – که مجوز استفاده اضطراری را از FDA گرفته است. این آژانس در ماه فوریه ابزارهای تشخیصی ارائه شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و وزارت بهداشت عمومی ایالت نیویورک را از میان برداشت.

ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل آزمایش بسیار کند جمعیت مورد انتقاد قرار گرفته اند و این امر به ویروس امکان تکثیر میدهد. سیستم های کوباس شرکت روش که در سال 2014 راه اندازی شدند ، به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس هستند ، تاکنون 695 دستگاه 6800 و 132 دستگاه 8800 نصب شده اند.

Schinecker گفت ، 110 عدد از این دستگاه ها در آمریكا وجود دارد و شرکت روش تعداد قابل توجهی از موارد جدید را در مناطق كلیدی آمریكا در هفته های اخیر نصب كرده است. شرکت روش از تعیین اینکه چه تعداد از این دستگاه ها مدل 8800 و چه تعدادی مدل 6800 میباشند ، خودداری کرد.

Schinecker گفت : "ما قطعاً ظرفیت تست را به میزان قابل توجهی در سراسر ایالات متحده افزایش داده ایم."

دستگاه کوباس 8800 می تواند حدود 10 برابر سریعتر از تست های کروناویروس موجود شرکت روش ، که با دستگاه های MagNA Pure 24 و LightCycler 480 آن انجام میشوند ، بیماران را تشخیص دهد. با اینکه این دستگاه ها نیاز به توجه بیشتری از جانب انسان دارند ، تعداد زیادی از آنها در آزمایشگاه ها و بیمارستان های سراسر جهان وجود دارد. Schinecker گفت : این دستگاه ها همچنان نقش مهمی در آزمایش افراد ، به ویژه در خارج از ایالات متحده ، ایفا می کنند.

دستگاه های 8800/6800 کوباس ، نتایج آزمایش را طی چهار ساعت ارائه می دهند. شرکت روش اعلام کرد که می تواند هر ماه میلیون ها تست را انجام دهد و "فراتر از محدودیت های ظرفیت تولید خود می رود". شرکت روش از اظهار نظر درمورد قیمت گذاری تست ها خودداری کرد.

این آزمایشها اسیدهای نوکلئیک استخراج شده از بزاق یا مخاط بیماران را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و آنها را برعلیه توالی های موجود در گونه های کروناویروس ، از جمله سارس و آنهایی که در ووهان چین پدیدار شده اند ، مقایسه می کنند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Bloomberg
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}