آزمایش NIPT و هرآنچه که باید از این آزمایش بدانید!

آزمایش NIPT یا آزمایش سل فری DNA نوعی آزمایش خون قبل از تولد نوزاد می باشد که در آن اختلالات کروموزومی جنین همانند سندروم داون، سندروم ادوارد و سندروم پاتاو تشخیص داده می شود. این بیماری ها جز شایع ترین اختلالات ژنتیکی در انسان هستند و همه آنها با درجات مختلف باعث ناتوانی ذهنی یا نقص در تولد می شوند. این آزمایش در واقع بر روی دی ان ای آزاد و خارج از سلول (cell free DNA) انجام می شود. منشا این DNA مربوط به جنین بوده که از طریق دیواره جفت عبور کرده و وارد خون مادر می شود و می توان از طریق خون مادر آن را جداسازی نموده و مورد بررسی قرار داد. درواقع آزمایش NIPT جدید ترین متد غربالگری سندروم داون و سایر ناهنجاری های کروموزومی در جنین می باشد که می تواند با دقتی بیشتر از 99 درصد جنین های مبتلا را شناسایی نماید. از طرفی به دلیل ماهیت غیر تهاجمی آزمایش و اینکه تنها با 10 میلی لیتر خون مادر باردار قابل انجام است، خطری نیز جنین شما را تهدید نخواهد کرد. این آزمایش برای کسانی که در مورد بارداری های پر خطر مانند زنان باردار بالای 35 سال و کسانی که نتیجه پر خطر (مثبت) در روش های غربالگری رایج داشته اند، همچنین برای کسانی که از نحوه نمونه گیری روش های تهاجمی نگران هستند یا برای زنانی که نمی توانند خطر سقط در روش های تهاجمی را بپذیرند، کاربرد دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام آزمایش NIPT می توانید برروی لینک کلیک کرده یا با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

آزمایش NIPT

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایای آزمایش NIPT چیست؟ 

  • غیر تهاجمی بودن آزمایش NIPT
  • حساسیت و صحت بالای آزمایش
  • تشخیص زود هنگام
  • جوابدهی سریع آزمایش NIPT

برای ثبت درخواست آزمایش (NIPT) سل فری (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش سل فری در منزل

شرایط انجام آزمایش NIPT چیست؟

بهتر است قبل از آزمایش آب و غذا به میزان کافی میل شود و ناشتا نباشید.

آزمایش از هفته دهم بارداری به بعد قابل انجام است.

مدت زمان جوابدهی آزمایش NIPT در آزمایشگاه آنلاین مندل با امکان نمونه گیری از شما در منزل یا محل کارتان حدود 5 تا 10 روز می باشد.

مصرف داروهایی همانند آسپرین که باعث رقت خون می شوند می تواند سبب اختلال در آزمایش شود، از این رو بهتر است از 2 روز قبل از آزمایش اینگونه دارو ها مصرف نشوند.

برای آزمایش تنها 10 سی سی از مادر در لوله های streck خون گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}