سریعترین ابررایانه دنیا بر علیه کروناویروس به کار گرفته شد

ابررایانه summit

وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد در تلاش برای یافتن درمان Covid-19 از ابر رایانه Summit استفاده خواهد کرد. به منظور آگاهی بیشتر خوب است بدانید نام کروناویروسی که باعث Covid-19 می شود SARS-CoV-2 است.

ابررایانه Summit یک دستگاه 10 مگاولتی است که با 4.608 گره پردازش کننده ساخته شده است. هر گره شامل 9 CPU با قدرت X2 و سرعت 3.07 گیگاهرتز است. این سریعترین ابر رایانه بر روی زمین با عملکردی بسیار قوی است.

دلیل اینکه وزارت انرژی ایالات متحده از سریعترین ابر رایانه جهان برای این پروژه بهره برداری میکند این است که تلاش برای یافتن روش هایی برای مهار یا حمله به ویروس یک مشکل محاسباتی مالیات است. IBM مینویسد:

محققان هنگام تلاش برای شناخت ترکیبات جدید بیولوژیکی ، مانند ویروس ها ، میکروارگانیسم را در آزمایشگاه ها رشد داده و چگونگی واکنش آنها در زندگی واقعی نسبت به ترکیبات جدید را بررسی میکنند ، اما این فرآیند یک روند آهسته و بدون رایانه میباشد. رایانه میتواند شبیه سازی های دیجیتال را برای مشخص کردن دامنه متغیرهای بالقوه انجام دهد ، اما حتی پس از آن نیز چالش هایی وجود دارد. شبیه سازی های رایانه ای می توانند چگونگی واکنش متغیرهای مختلف با ویروس های مختلف را بررسی کنند ، اما هنگامی که هر یک از این متغیرهای مستقل را بتوان به میلیون ها یا حتی میلیاردها قطعه داده تبدیل کرد و با شبیه سازی های متعدد ترکیب کرد ، این فرآیند میتواند به فرآیندی بسیار سریع تبدیل شود که از سخت افزار مناسب استفاده میکند.

Jeremy Smith ، رئیس دانشگاه تنسی ، مدیر مرکز UT / ORNL بیوفیزیک مولکولی و محقق اصلی در این مطالعه گفت : " لازم بود تا به سرعت نتایج شبیه سازی مورد نیاز خود را بدست آوریم. این امر یک روز یا دو روز به طول انجامید ، با اینکه در کامپیوترهای معمولی ماه ها طول میکشد. "نتایج ما بدان معنی نیست که یک درمان برای COVID-19 پیدا کرده ایم. با این حال ، ما بسیار امیدواریم که یافته های محاسباتی ما هم مطالعات آینده را آگاه سازند و هم چهارچوبی را فراهم کنند تا متخصصان آزمایشگاهی برای بررسی های بیشتر این ترکیبات از آنها استفاده کنند. "

میدانید که Covid-19 از بعضی جهات مشابه SARS است ، تحقیقات اولیه درباره ویروس منجر به این نتیجه گیری شده است. سارس و کروناویروس در برخی از استراتژی های عفونت مشابه هم هستند ، این امر باعث ایجاد امید برای یافتن یک عامل مهاری شده است. با استفاده از  Summit ، میکلاس اسمیت چگونگی اتصال ترکیبات به پروتئین S "در سطح ویروس" را آزمایش کرد تا دریابد که چه چیزی احتمال موفقیت عفونت را کاهش می دهد. از زمانی که کار اولیه انجام شد ، یک مدل دقیق تر از پروتئین S در کروناویروس منتشر شد. تیمی که از Summit استفاده می کنند ، قصد دارند تا تجزیه و تحلیل اولیه خود را با استفاده از مدل کامل تر دوباره اجرا کنند ، زیرا ممکن است برخی از ترکیبات را از لیست خارج یا سایر ترکیبات را به لیست وارد کنند.

دانشمندان تأکید کرده بودند که تمام کار آنها باید به صورت آزمایشگاهی انجام شود ، اما اکنون شاهد این موضوع هستیم که رایانه ها می توانند برای این نوع محاسبات مفید باشند. با اینکه هنوز زود است ، دانشمندان با استفاده از نرم افزار شروع به کشف داروهای درمانی جدید کرده اند.

از زمان گسترش ویروس از چین ، تعداد موارد كروناویروس در سراسر جهان با سرعت بیشتری در حال افزایش است. بهترین روز برای ویروس از زمان ردیابی 19 فوریه بود که 516 مورد جدید ثبت شد. تا 28 فوریه ، ما حدود 1،503 پرونده جدید داشتیم. در تاریخ 10 مارس ، 4،390 مورد جدید کرونا ویروس ثبت شد. تعداد مبتلایان آلوده به Covid-19 در هر روز تنها طی 11 روز 2.92 برابر افزایش یافت. این میزان بسیار کمتر از سناریوهای آخرالزمانی است که معمولاً در فیلم های فاجعه پزشکی دیده ایم ، اما هنوز هم رشد بالایی دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند ، ما تا 22 مارس شاهد 12.822 مورد جدید در هر روز و تا 2 آوریل شاهد 37.441 پرونده جدید در هر روز خواهیم بود.

با این حال خبر خوب این است که تعداد کل موارد شدید / جدی همچنان در حال کاهش است. به گفته Worldometers.info ، که به نظر می رسد آمار و ارقام مبتلایان را به روز می کند ، تعداد کل موارد شدید / جدی از 11.553 در 22 فوریه به 5،771 در 10 مارس سقوط کرد. تنها یک روز تعداد موارد جدی افزایش یافت  و  از 6،272 به 6،401 رسید و البته یک جهش کوچک بود. این اعداد روند نزولی خود را از سر گرفته اند.

این سؤال که آیا Covid-19 قرار است تأثیر بسزایی بر اقتصاد جهانی داشته باشد قبلاً پاسخ داده شده است : بله. تعدادی کنفرانس مهم لغو شده است و تعداد زیادی از افراد درآمد خود را از دست داده اند. خطوط هوایی کاهش شدیدی در پرواز گزارش کرده اند که حتی با ضربه ای که در یازده سپتامبر خوردند قابل مقایسه است. تعطیل شدن کارخانه های چینی برای هفته ها ، قرنطینه شدن کل کشور ایتالیا و ... ، این سؤال که آیا ما در ایالات متحده  تاثیر آن را احساس میکنیم یا خیر ، روشن است : ما نیز تحت تاثیر قرار میگیریم. ممکن است طول بکشد اما تأثیر اقتصادی رویدادها در دوردست می تواند با سرعت های مختلفی سفر کند - اما کند شدن سرعت و لغو این شرکت ها در حال حاضر به شرکت ها آسیب زده است.

آیا این امر بدان معنی است که شما نیاز به خرید دو تن محصول کاغذی یکبار مصرف دارید؟ نه ، اما بدان معناست که ، Covid-19 ، به یک طریق یا طرق دیگری ، تا حدودی زندگی ما را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. جنگ نفتی که این هفته بین روسیه و عربستان سعودی آغاز شد نمونه ای عالی از چگونگی تاثیر SARS-CoV-2 بر رکود جهانی است حتی اگر خطر پزشکی از حد تصور کمتر شود. ممکن است تولید نفت ایالات متحده در صورت افت قیمت نفت متوقف شود. این می تواند تأثیرات خود را بر اقتصاد ایالات متحده نیز بگذارد.

هنوز کسی نمی داند این قطار به کجا می رود ، اما همه ما با هم سفر می کنیم.

منبع: ExtremeTech
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}