تعیین جنسیت جنین و هرآنچه که باید از آن بدانید!

خیلی از خانواده ها و زنان باردار تمایل دارند تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانند جنسیت جنین خود را مشخص کنند و از آن آگاه شوند. در حالت عادی حداقل تا 14 هفته حداقل باید صبر کنند تا بتوانند با استفاده از سونوگرافی جنسیت جنین خود را مشخص کنند. مادرانی که می خواهند از جنسیت جنین خود مطلع شوند می توانند با استفاده از آزمایش PGTMB و 10 میلی لیتر از خون مادر بجای انتظار تا هفته 14، از هفته هفتم بارداری با این آزمایش، از جنسیت جنین خود آگاه شوند. اگر خانوم های باردار نمی توانند به صورت حضوری به آزمایشگاه بروند می توانند به صورت غیر حضوری و به صورت آزمایش در منزل تست تعیین جنسیت جنین را انجام دهند. به منظور انجام تعیین جنسیت جنین در منزل می توانید برروی لینک نمونه گیری در منزل کلیک کنید و درخواست خود را با پر کردن چند فیلد به آسانی به ثبت برسانید تا متخصصان مجرب مندل به محل شما حضور یابند و این آزمایش را برای شما انجام دهند.

برای ثبت درخواست آزمایش تعیین جنسیت جنین (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

 هزینه تعیین جنسیت جنین در آزمایشگاه آنلاین مندل چقدر است؟

شما در هر لحظه می توانید با شماره تلفن خود وارد سایت آزمایشگاه مندل شوید و در صفحه اختصاصی آزمایش تعیین جنسیت آخرین تعرفه این آزمایش را ببینید. همچنین در صورت هر گونه سوال می توانید با شماره تلفن 88198077 تماس حاصل نمایید.

 

تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین چگونه انجام می شود؟

تعیین جنسیت جنین یکی از موضوعات مهم در دوران بارداری است که برای زوج‌ها اهمیت زیادی دارد. با پیشرفت فناوری و روش‌های مدرن، امکان تعیین جنسیت جنین از هفته‌های ابتدایی بارداری به بعد وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به تشریح روش‌های مختلف تعیین جنسیت جنین، هزینه‌های مربوط به این آزمون، و همچنین مزایا و معایب هر روش پرداخته و به خوانندگان اطلاعات کاملی در این زمینه ارائه دهیم. این اطلاعات می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا تصمیم مناسبی در مورد تعیین جنسیت جنین خود بگیرند.روش های زیادی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد اما از جدید ترین آنها میتوان به تعیین جنسیت از خون مادر اشاره کرد که با بررسی و شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر، جنسیت فرزند با قطعیت بالایی مشخص میشود.

ژنتیک تعیین جنسیت جنین

پایه‌های ژنتیکی تعیین جنسیت جنین به دلیل کروموزوم‌های X و Y است که در سلول‌های تخمک یا اسپرم وجود دارد. مردان یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y دارند، در حالی که زنان دو کروموزوم X دارند. این بدان معنی است که جنسیت کودک بستگی به این دارد که کدام نوع اسپرم اول به تخمک می‌رسد.

اهمیت زمان‌بندی در دقت آزمایش تعیین جنسیت برای بارداران واقعی است، زیرا بسته به زمان انجام آزمایش و روش استفاده شده، نتایج ممکن است دقیق یا نادقیق باشند. از یک سو، آزمایش خونی در دوران اولیه بارداری می‌تواند جنسیت نوزاد را تشخیص دهد، اما این نتایج صد در صد دقیق نیستند.آزمایش تعیین جنسیت نخستین بار در سال 1997، با تشخیص وجود توالی های دی ان ای جنین بطور قطعات کوتاه توسط دانشمندان تشخیص داده و انجام شد. در همان زمان تعداد زیادی از تحقیقات برای یافتن کاربرد های بالینی این نوع DNA شروع شد و توسعه بیشتری پیدا کرد. در رابطه با تعیین جنسیت آزمایشات و تحقیقات بسیار مفیدی از جمله تست NIPT به دست آمد. 

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

تست NIPT برای تشخیص برخی بیماری ها و مشکلات در دوران جنینی و یا بارداری مادر است مانند تشخیص ناهنجاری های کروموزومی در جنین که بر پایه DNA آزاد جنینی به وجود آمده. آزمایشگاه ژنتیک و آنلاین مندل نیز افتخار می کند که شناسایی حضور توالی های کروموزوم Y به منظور تعیین جنسیت را از سال 1391 و آزمایش NIPT را از سال 1395 به مراجعین خود ارائه می کند. البته لازم به ذکر است که این روش قادر به شناسایی 100 درصد موارد نبوده و در بعضی از حالات تشخیص اشتباه نیز انجام میشود که دلیل آن وجود سلول های جنینی در خون مادر از بارداری های قبلی می باشد.

تعیین جنسیت با آزمایش خون مادر

آزمایش خون مادر به‌وسیله بررسی DNA جنین در خون مادر، می‌تواند جنسیت جنین را تعیین کند. این روش غیر تهاجمی است وخطری برای مادر و جنین ندارد و از طریق جداسازی DNA جنین در خون مادر انجام می‌شود. این آزمایش از هفته‌های هفتم بارداری انجام می‌شود و دقت بالایی در تشخیص جنسیت دارد.

تعیین جنسیت جنین از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی این تست حدود سه تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود. سوال متداولی که خیلی از زنان باردار می پرسند این می باشد که مبنای محاسبه هفته هفتم بارداری چه می باشد؟ توجه کنید که تعیین سن بارداری برای این آزمایش حتما باید بر اساس سونوگرافی محاسبه شود و در صورتی که بر اساس تاریخ آخرین پریود و قاعدگی محاسبه نمایید ممکن است سن جنینی به اندازه لازم نرسیده باشد و این موضوع منجر به وقوع خطا در آزمایش گردد. در طی چندین سال گذشته که این تست در آزمایشگاه مندل به مراجعین محترم ارائه شده است تعداد خطاها و نتایج کاذب ایجاد شده بسیار پایین بوده است و می توان گفت دقت این تست در حال حاضر بالاتر از 98% می‌باشد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}