آزمایش hpv (اچ پی وی) در آزمایشگاه آنلاین مندل

آزمایش HPV چیست؟

HPV نام گروهی از ویروس های ایجاد کننده عفونت در انسان هستند که بعضی از آن ها منجر به ایجاد زگیل های تناسلی می شوند شما می توانید برای بررسی از وضعیتی که دارید همچنین از وجود این عفونت در بدنتان آگاهی پیدا کنید بهتر است که آزمایش HPV انجام دهید. درواقع آزمایش HPV برای مشخص شدن و اطلاع از وجود این ویروس در بدنتان انجام می شود. بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد و قابل توجه است که اکثر این ویروس ها و عفونت با آنها منجر به سرطان نمی شود. ویروس HPV از طریق رابطه جنسی و تماس پوست به پوست منتقل می شود.

هزینه آزمایش HPV :

هزینه و تعرفه انجام آزمایش HPV به چند طریق متفاوت محاسبه می شود و به این موضوع بستگی دارد که فقط وجود یا عدم وجود یکی از ویروس های خانواده HPV مورد بررسی قرار بگیرد و یا اینکه نوع دقیق ویروس هم شناسایی شود که اصطلاحا به آن HPV Genotyping گفته می شود. در این راستا اگر پزشک معالج درخواست بررسی پاپ اسمیر را هم بر روی نمونه داشته باشد می تواند بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار باشد. برای اطلاع بیشتر از هزینه ها و جزییات این آزمایش بهتر است با توجه به دستور پزشکتان با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

علائم ویروس HPV چیست؟

بهتر است بدانید در بسیاری از موارد ذکر شده در رابطه با بیماری hpv، سیستم ایمنی بدن شما با مبارزه با این ویروس قبل از ایجاد زگیل، عفونت hpv را شکست میدهد. ولی با این تفاوت که وقتی این زگیل ها ظاهر شوند، متناسب با نوع hpv، از نظر ظاهر باهم متفاوت اند. 

زگیل تناسلی در مردان: زگیل های تناسلی در مردان اغلب در اطراف مقعد، روی کیسه بیضه و روی خوده آلت به وجود می‌آیند که فقط گاهی باعث ناراحتی یا درد میشوند آن هم در موارد خاص تر امکانش است.

زگیل تناسلی در زنان: زگیل هایی که مربوط به بیماری hpv زنان است بیشتر به شکل زخم های صاف، برآمدگی های کوچک ساقه مانند و یا برامدگی های کوچک گل کلمی در می‌آیند و باعث ناراحتی می‌شوند.
این زگیل های تناسلی اغلب روی فرج، اطراف مقعد، گردن رحم و واژن به وجود می‌ آیند.

چه کسانی نیاز به آزمایش HPV دارند؟

اگر شما و یا فرزندتان به هر نوع زگیلی مبتلا شدید اصلا بابت آن خجالت نکشید. این زگیل های ایجاد شده ممکن است باعث ناراحتی یا درد در شما شود بهتر است به پزشک مراجعه کنید و درصورت نیاز می توانید جهت مشاوره رایگان با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

آزمایش HPV

سرطان دهانه رحم چیست؟

برخی از ویروس های HPV منجر به ایجاد سرطان دهانه رحم می شوند. اینگونه ویروس ها ممکن است در ایجاد سرطان مقعد، سرطان دستگاه تناسلی، سرطان دهان و قسمت فوقانی دستگاه تنفسی نقش داشته باشد. جهت انجام آزمایش سرطان رحم می توانید برروی لینک کلیک کنید.

تمام سرطان‌های گردن رحم در اثر عفونت HPV ایجاد می شوند ، اما سرطان گردن رحم ممکن است 20 سال یا بیشتر بعد از عفونت با HPV  ایجاد بشود. عفونت HPV و سرطان اولیه گردن رحم معمولا علائم قابل توجهی را ایجاد نمی کنند. واکسناسیون در برابر عفونت HPV بهترین محافظت در برابر سرطان گردن رحم است. از آنجا که سرطان اولیه گردن رحم علائمی ایجاد نمی کند ، لازم است که زنان آزمایش های غربالگری را بطور منظم انجام دهند. به منظور انجام آزمایش پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کنید.

علت بروز ویروس HPV 

عفونتی که ویروس HPV ایجاد می کند معمولا از طریق بریدگی ، سایش یا پارگی کوچک در پوست شما وارد بدن میشود. این ویروس در درجه اول از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. عفونت HPV تناسلی از طریق مقاربت جنسی ، رابطه جنسی مقعدی و سایر تماس های پوست به پوست در ناحیه دستگاه تناسلی ایجاد می شود.

برخی از عفونت‌های HPV که منجر به زخم های دهان یا قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می شوند از طریق رابطه جنسی دهانی ایجاد می شوند. اگر باردار هستید و مبتلا به عفونت HPV همراه با زگیل های تناسلی می‌باشید ، ممکن است کودک شما به این عفونت مبتلا شود. می توانند از طریق تماس مستقیم با یک زگیل گسترش یابند. زگیل ها میتوانند زمانی که شخصی چیزی را که قبلا زگیل را لمس کرده است لمس کند نیز گسترش یابند.

عوارض بروز بیماری HPV

درواقع عوارضی که این بیماری برای شما ممکن است به همراه داشته باشد شامل زخم هایی است در دهان و قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می باشد. عفونت های HPV که منجر به ایجاد زخم در لوزه، زبان، درون حنجره و بینی شما می شود.

راه های پیشگیری از ویروس HPV

از طریق راه های زیر می توانید خطر ابتلا به زگیل تناسلی مرتبط با HPV را کاهش دهید :

  • تعداد شرکای جنسی را کاهش دهید.
  • باید در یک رابطه جنسی تک شریکه باشید.
  • از یک کاندوم لاتکس استفاده کنید زیرا می تواند خطر انتقال به HPV را کاهش دهد.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}