بینایی در مصرف کنندگان قرص ویاگرا می تواند برای همیشه مختل شود

عوارض قرض ویاگرا

سیلدنافیل معمولاً برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود و به طور کلی با عوارض جانبی محدودی که دارد ایمن به حساب می آید. با این حال ، یک مطالعه جدید که در مجله Frontiers in Neurology منتشر شده است ، خطر بروز عوارض جانبی بصری دائم ، مانند حساسیت به نور و اختلال در دید رنگی را در مردانی که بالاترین مقدار توصیه شده ویاگرا را مصرف میکنند ، نشان داده است. با اینکه به نظر می رسد این اثرات نادر باشند ، تحقیقات نشان می دهند مصرف کنندگانی که برای اولین بار ویاگرا مصروف میکنند باید با دوز کمتری شروع کنند.

اختلال نعوظ می تواند عواقب روانی قابل توجهی برای مردانی که تحت تأثیر آن هستند ، به همراه داشته باشد ، و این امر می تواند تحقق روابط جنسی را دشوارتر کند. سیلدنافیل ، که بیشتر با نام تجاری ویاگرا شناخته می شود ، در سال 1998 به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ در دسترس قرار گرفت. این دارو خیلی زود به پرفروش ترین داروی تاریخ تبدیل شد که نشاندهنده تقاضای بالای درمان برای افزایش عملکرد جنسی میباشد.

این دارو در ابتدا به عنوان درمانی برای فشار خون بالا ایجاد شد ، این دارو باعث اتساع رگهای خونی شده ، عضله صاف آلت تناسلی مردان را شل کرده و دستیابی و حفظ نعوظ را آسان تر می کند. اثرات دارو معمولا 3 تا 5 ساعت ماندگار است و با اینکه گاهی عوارض جانبی مثل سردرد و تاری دید اتفاق می افتند ، اما معمولاً سریع از بین می روند.

با این حال ، دکتر Cüneyt Karaarslan از بیمارستان Dünyagöz Adana در ترکیه ، در 17 بیمار مرد که در بیمارستان حضور داشتند ، یک الگو را پیدا کرد. در این مطالعه جدید ، Karaarslan گزارش داده است که بیماران دچار اختلالات بینایی متعددی از جمله اتساع غیرطبیعی مردمک ، تاری دید ، حساسیت به نور و اختلال در دید رنگی که شامل کور رنگی قرمز / سبز بود ، بودند.

هر 17 بیمار برای اولین بار سیلدنافیل را مصرف کرده و همگی بالاترین مقدار توصیه شده 100 میلی گرم را مصرف کرده بودند. برای هیچکدام از مردان این دارو تجویز نشده بود. عوارض جانبی بینایی پس از شروع مصرف دارو شروع شده بودند و زمانی که مردان 24 تا 48 ساعت بعد به بیمارستان مراجعه کرده بودند همچنان وجود داشتند.

پزشکان این کلینیک آزمایشات مختلف چشم را انجام دادند و در گذر زمان بیماران را تحت نظر داشتند تا ببینند علائم آنها چگونه پیش میرود. خوشبختانه در هر 17 بیمار علائم تا 21 روز بعد از بین رفته بود ، اما بدون شک این موضوع یک تجربه سخت برای این مردان بود.

Karaarslan گفت : "بسیاری از مردان از داروهای افزایش عملکرد جنسی بدون نسخه برای کمک به اضطراب جنسی و اختلال نعوظ استفاده می کنند." "برای اکثریت مردان ، هرگونه عارضه جانبی ، موقتی و خفیف خواهد بود. با این حال ، ذکر این نکته حائز اهمیت است که مشکلات مداوم چشم و بینایی ممکن است برای تعداد کمی از مصرف کنندگان ایجاد شود."

بنابراین ، چرا این مردان مستعد ابتلا به چنین عوارض جانبی بلند مدتی هستند؟ ممکن است زیرمجموعه کوچکی از جمعیت ، سیلدنافیل را تجزیه نکرده و به همان شکل دفع کنند و این امر باعث میشود غلظت های بسیار زیادی از آن در خون این افراد در مقایسه با سایر مصرف کنندگان وجود داشته باشد.

بعلاوه ، این مردان برای بار اول  بیشترین مقدار توصیه شده سیلدنافیل را مصرف کردند. شروع با دوز کمتر ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد. بعلاوه ، مصرف این دارو تحت نظر پزشک احتمالاً به این معنی است که مردان نباید برای بار اول از چنین دوز بالایی استفاده کنند.

بنابراین ، اگر شما با اختلال نعوظ دست و پنجه نرم می کنید ، آیا باید از مصرف ویاگرا نگران باشید؟ خلاصه اینکه ، نه. چنین عوارض جانبی دائمی بسیار نادر به نظر می رسند. با این وجود ، همیشه بهترین کار این است که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید ، بهتر است با بالاترین دوز شروع نکنید و در صورت حساس بودن ، ابتدا استفاده از دارو را تحت نظر پزشک انجام دهید.

Karaarslan گفت : " اگرچه ، زمانی که این داروها تحت کنترل پزشکان و در دوزهای توصیه شده استفاده می شوند ، از نظر جنسی و روانی نقش بسیار مهمی ایفا میکنند ، اما نباید از دوزهای کنترل نشده و نامناسب استفاده کرد یا مصرف به این شیوه را تکرار کرد."

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}