علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان

شناخت علائم زگیل تناسلی به شما کمک می کند تا بیماری زگیل تناسلی را به صورت بهتری بشناسید. زگیل های تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری هایی است که از راه تماس جنسی منتقل می شود برای اطلاع بیشتر از چیستی زگیل تناسلی و همچنین انجام آزمایش در آزمایشگاه مندل می توانید برروی لینک کلیک کنید. در ادامه مقاله شما می توانید علائم و نشانه های زگیل تناسلی را به همراه عکس‌هایی از زگیل تناسلی در زنان و مردان مشاهده کنید.

علائم زگیل تناسلی

سوال مهمی که مبتلایان بیماری زگیل تناسلی می پرسند این است که آیا زگیل تناسلی درد دارد؟ باید بدانید که زگیل تناسلی، بدون درد می باشد اما به دلیل ایجاد آن در نواحی حساس بدن مانند نواحی تناسلی، دست یا پا ممکن است این بیماری به دلیل ایجاد احساس سوزش و خارش در نواحی ابتلا به ویروس اچ پی وی آزار دهنده شود.

اندازه‌ی زگیل ممکن است کمتر از یک میلی‌متر باشد و در صورت به‌ هم‌ پیوستن چندین زگیل تا چند سانتی‌متر نیز می‌رسند. این علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان به صورت خارش و ترشح و برجستگی‌ های بدون درد ظاهر می شود و در موارد کمی ممکن است مشکل فرد، خون‌ ریزی یا انسداد ادراری باشد. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که زگیل، جلوی مجرایی که ادرار از طریق آن از بدن خارج می‌شود، را می‌گیرد. معمولا زگیل ها در بیش از یک ناحیه ایجاد می‌شوند و در برخی موارد سابقه‌ بیماری های مقاربتی قبلی یا هم‌ زمان وجود داشته باشد.

آزمایش زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی در زنان

زگیل تناسلی در زنان معمولا در نواحی مرطوب لابیا مینور و دهانه‌ واژن ایجاد می‌ شوند. خانم‌ها در صورت مشاهده‌ هرگونه ضایعه روی قسمت بیرونی اندام تناسلی‌ شان باید به پزشک مراجعه کنند تا معاینه‌ کاملی از کانال واژینال، گردن رحم و ناحیه‌ آنورکتال آنها صورت بگیرد. اکثر زگیل های واژینال هیچ‌گونه علامتی ندارند. در بعضی موارد ممکن است خانم‌ ها پس از رابطه‌ جنسی، دچار خون‌ ریزی، خارش یا ترشح واژینال شوند.

علائم زگیل تناسلی در مردان

بیماری hpv یا همان زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نواحی مختلف بدن همانند اطراف آلت تناسلی، کیسه بیضه، پیشابراه و نواحی مرتبط به مقعد به وجود بیاید.
این زگیل ها به شکل های مختلفی در می آیند برای مثال به شکل توده های برجسته و نرم با سطحی هموار بر روی آلت تناسلی یا نا هموار با برآمدگی های انگشتی شکل به وجود می آیند.
البته شکل های دیگری مانند مروارید، گل کلم یا سطح تیره و ناهموار به وجود میایند. اما آنها بیشتر مسطح بوده و فقط برامدگی کمی در حد جوش های ریز دارند و فقط کمی از سطح پوست بالاترند. البته لازم به ذکر است که این ضایعات در موهای زائد بدن پنهان میشوند و یا در قسمت پنهانی ختنه گاه آقایانی که ختنه نشده اند به وجود می آید.

علائم زگیل تناسلی

نشانه های زگیل تناسلی

  • وجود زائده های برجسته، سفت و توپر گوشتی شکل در اطراف ناحیه تناسلی و مقعد به وجود می ایند که به شکل های مختلفی در می ایند مانند تک زگیل های پراکنده و ریز و یا برجستگی های بزرگتر که معمولا به شکل خوشه ای و متمرکز هستند.
  • اگر زائده ها در مسیر مجاری ادرار قرار گرفته باشند، ادرار میتواند همراه با خونریزی و درد و انسداد مجاری ادرار شود.
  • این زگیل ها معمولا به رنگ پوست در می آیند ولی در موارد دیگر رنگ های دیگری تیره تر از پوست و یا روشن تر و قرمز تر دیده شده است.
  • لازم به ذکر است که در افرادی که دارای رابطه جنسی اورال (دهانی) هستند ممکن است در اطراف دهان، زبان، لبها و گلو به وجود آیند.
  • احساس خارش و سوزش در قسمتی که زگیل ها به وجود امده اند و وجود رطوبت و ترشح از محل زگیل ها کاملا طبیعیست و علائم این بیماری است.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}