کار طولانی با افزایش فشار خون همراه است

فشار خون

یک مطالعه جدید نشان می دهد ، افرادی که ساعت های طولانی کار می کنند ممکن است سلامتی خود را به خطر بیاندازند و خطر فشار خون بالا را افزایش دهند.تیمی از محققان کانادا ، ساعات کار و فشار خون 3500 کارگر را در سه شرکت دولتی در کبک مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که کارمندان اداری که ساعات طولانی را به کار مشغولند ، با احتمال بیشتری دارای  فشار خون بالا میباشند.

فشار خون بالا ، حدود 75 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد ، که از هر سه بزرگسال یک نفر دارای فشار خون بالا میباشد. بعلاوه ، از هر سه بزرگسال یک فرد وجود دارد که فشارخونی بالاتر از حد طبیعی دارد اما هنوز به اندازه کافی زیاد نیست که در محدوده فشار خون بالا قرار بگیرد. تخمین زده می شود 15 تا 30 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده دارای نوعی بیماری بنام "فشار خون پنهان" هستند ، به این معنی که فشارخون آنها هنگام مراجعه به پزشک طبیعی است اما هنگام اندازه گیری در جای دیگر افزایش می یابد.

کار طولانی مدت و فشار خون بالا

این مطالعه که در مجله فشار خون انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شده است نشان می دهد که کار کردن 49 ساعت یا بیشتر در هر هفته با افزایش 66 درصدی خطر ابتلا به فشار خون پایدار و افزایش 70 درصدی خطر ابتلا به فشار خون پنهان ، همراه است.

محققان همچنین دریافتند که کار کردن از 41 تا 48 ساعت در هفته با افزایش 54 درصدی خطر ابتلا به فشار خون پنهان و 42 درصدی فشار خون پایدار همراه است. محققان عوامل دیگری را در این مطالعه از جمله استعمال سیگار ، فشار شغلی ، جنسیت ، سن ، سطح تحصیلات ، شغل ، شاخص توده بدنی (BMI) و سایر عوامل مربوط به سلامت را در نظر گرفتند.

محققان در مقاله خود نوشتند : " نتایج نشان می دهند که ساعات کار طولانی مدت یک عامل خطر مستقل برای فشار خون پنهان و پایدار میباشد. استراتژی های محل کار با هدف قرار دادن کار طولانی مدت در کاهش فشار بالینی و سلامت عمومی فشار خون موثر میباشند ".

این مطالعه که به مدت پنج سال به طول انجامید ، شامل سه مرحله آزمایش ، در یک سال ، سه سال و بعد از 5 سال پیگیری است. محققان دارای یک دستیار آموزش دیده بودند که به شرکت کنندگان مانیتور پوشیدنی می داد تا فشار خون در حالت استراحت را حدود سه بار در صبح اندازه گیری کند. هنگامی که کارگران در محل کار بودند ، از آنها خواسته شد دستگاه مانیتورینگ فشار خون را بپوشند و فشار خون را هر 15 دقیقه یکبار اندازه گیری کنند ، به این صورت که می توانند فشار خون را حداقل 20 بار در روز اندازه گیری کنند.

فشار خون پایدار به عنوان فشار خون بالینی بیش از 90/140 میلی متر جیوه و فشار خون سرپایی بیش از 85/135 میلی متر جیوه تعریف شده است.

فشار خون بالا پنهان و فشار خون بالا پایدار

این تیم همچنین دریافتند که تقریباً 19 درصد از کارمندان اداره فشار خون بالا پایدار داشتند که شامل افرادی میباشند که در حال مداوای فشار خون بالا بودند. همچنین ، بیش از 13 درصد از کارمندان دچار فشار خون بالا پنهان بودند ، در حالی که هیچ درمانی برای فشار خون بالا دریافت نکردند.

دکتر Xavier Trudel ، در بخش پزشکی اجتماعی و پیشگیرانه دانشگاه لاوال کبک کانادا و نویسنده راهنما این مطالعه گفت :  "هر دو نوع فشار خون بالا پایدار و پنهان با خطر بالاتر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند." " از عوامل فشار شغلی میتوان به یک عامل استرس زا اشاره کرد که به عنوان ترکیب مطالبات بالای کار و اختیار تصمیم گیری پایین تعریف میشود. با این حال ، سایر عوامل استرس زا نیز ممکن است تأثیر داشته باشند. تحقیقات آینده می تواند بررسی کند که آیا مسئولیت های خانوادگی - مانند تعداد فرزندان کارمند ، وظایف خانه و نقش مراقبت از کودک - ممکن است با شرایط کاری برای توضیح فشار خون بالا تعامل داشته باشند یا خیر. "

مانیتورهای پوشیدنی برای اندازه گیری فشار خون

محققان بر اهمیت کار در زمان مناسب و عدم انجام کار زیاد به صورت اضافه کار تأکید می کنند. مردم باید آگاه باشند که کار در ساعات طولانی می تواند بر سلامتی آنها ، به ویژه سلامت قلب و عروق آنها تأثیر بگذارد. کسانی که ساعات طولانی کار می کنند باید به آنها مانیتور پوشیدنی فشارخون داده شود که می تواند فشار خون را با گذر زمان اندازه گیری کند.

بعلاوه ، پزشکان باید فشارخون پنهان را از طریق مانیتورهای پوشیدنی تشخیص دهند ، زیرا این بیماری بدون تشخیص باقی میماند و می تواند منجر به عوارض جدی شود. فشار خون بالا پنهان با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. بدون وجود علائم و نشانه ها و در صورت عدم تشخیص توسط پزشک ، ممکن است بیمار با تاخیر تشخیص داده شده و دیر درمان شود.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}