بیماری اسرار آمیز حاصل از تنفس بخار

مضرات ویپ

پزشکان ویژگی ناشناخته ای از یک بیماری تنفسی مربوط به تنفس بخار ( تنفس بخار میتواند از طریق دم و بازدم  بخار حاصل از سیگار الکترونیکی (ویپ) یا وسایل مشابه رخ دهد ) را که در ماه های اخیر در افرادی از ایالات متحده آمریکا ظهور کرده است ، شناسایی کرده اند. در ریه های این بیماران ، سلول های ایمنی بزرگی وجود دارند که حاوی قطرات روغنی زیادی بوده و ماکروفاژهای پر از چربی نام دارند.

این یافته ها ممکن است به پزشکان این امکان را بدهند که هر چه سریع تر این سندرم نوپا را به طور قطعی تشخیص داده و درمان صحیح را انجام دهند. این امر همچنین می تواند سرنخ هایی از علل ایجاد این بیماری جدید و اسرارآمیز فراهم کند. محققان دانشگاه سلامت یوتا ، این یافته ها را در نامه ای که اخیرا در مجله پزشکی New England منتشر شد ، گزارش دادند.

دکتر Scott Aberegg ، نویسنده ارشد این مطالعه ، متخصص ریه در مراقبت های ویژه دانشگاه سلامت یوتا ، گفت : " با اینکه برای مطمئن شدن خیلی زود است ، ممکن است وجود این ماکروفاژهای لیپیدی برای تأیید یا رد وجود این بیماری مفید باشد." وی  افزود : " آنها همچنین ممکن است در درک علت ایجاد این بیماری مفید باشند."

اسکنهای ریه حاصل از بیماران مبتلا به بیماری تنفس بخار مانند یک ذات الریه ویروسی یا باکتریایی جدی است ، اما این آزمایشات منفی میباشند. درعوض ، تشخیص مبتنی بر نداشتن علل شناخته شده بیماریهای تنفسی مشابه همراه با داشتن سابقه استعمال سیگار الکترونیکی یا وسایل مشابه در بیمار میباشد.

محققان دانشگاه سلامت یوتا در تمام شش فردی که در بیمارستان دانشگاه یوتا در شهر دریاچه نمک مورد بررسی قرار گرفتند ، ماکروفاژهای لیپیدی را شناسایی کردند. سلول ها پس از انجام روشی به نام لاواژ برونکوآلوئولار که در آن مایعات به بخش کوچکی از ریه ها منتقل می شوند ، در نمونه ها پیدا شدند و سپس برای معاینه جمع آوری شدند. ماکروفاژها نوعی سلول از سیستم ایمنی بدن هستند که در محل های عفونت جمع می شوند و نقش پاکسازی مواد زائد را انجام می دهند. رنگ آمیزی آنها با رنگی به نام Oil-red-O ، قطرات روغنی موجود در این سلول ها را به رنگ قرمز درآورده و متمایز میکند.

Aberegg گفت : " این سلول ها بسیار متمایز هستند و ما اغلب آنها را نمی بینیم. این امر باعث شد تا همه با دقت در مورد چرایی وجود آنها فکر کنند. آیا آنها در حال پاکسازی مواد زائد که از طریق بخار وارد ریه ها میشوند ، میباشند؟ "

پزشکان یوتا ، آزمایش را در اولین بیمار مربوط به بخار که در بیمارستان سلامت یوتا تحت درمان بود  و بعد از این که پزشک مراجعه کننده اعلام کرده بود که بیمار می تواند ذات الریه لیپوئیدی داشته باشد ، در اولین ماه تابستان سال  2019 انجام دادند. این بیماری از طریق غربالگری ماکروفاژهای لیپیدی تشخیص داده می شود. پزشکان پس از یافتن نشانه ها در این بیمار ، آزمایش مشابهی را در بیماران بعدی که مشکوک به بیماری مربوط به بخار بودند انجام دادند و همه برای این آزمایش مثبت بودند. از زمان ارائه یافته های خود برای انتشار ، تعداد موارد بیماری مربوط به بخار همراه با ماکروفاژهای حاوی لیپید به ده مورد از ده بیمار معاینه شده افزایش یافته است و موارد جدید هفته ای می رسند.

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}