هشدار سازمان غذا و داروی (FDA) برخی ترکیبات مکمل های غذایی با سقط جنین مرتبط اند

 سازمان غذا و دارو (FDA)

طبق گزارشات سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) ، مصرف مکمل های غذایی حین بارداری ممکن است باعث سقط جنین یا ایجاد اختلالاتی در تکوین جنین شود.

اخیرا این سازمان هشدار داد که زنان باردار و افرادی که در سن بارداری هستند از استفاده از مکمل هایی که حاوی وینپوستین هستند اجتناب کنند. مکمل های دارای این ترکیبات اغلب برای تقویت حافظه و تمرکز و افزایش انرژی یا کاهش وزن به بازار می آیند.در مطالعات حیوانی ، دانشمندان متوجه شدند که وینپوستین باعث کاهش وزن جنین و افزایش خطر سقط در حیوانات باردار میشود. بعلاوه میزان وینپوستین اندازه گیری شده در خون این حیوانات با میزان این ماده در خون افراد بعد از مصرف یک دوز وینپوستین یکسان بود.

سازمان غذا و دارو گزارش کرد : " این یافته ها نگران کننده اند زیرا محصولات حاوی وینپوستین به میزان گسترده ای برای زنانی که در سن بارداری هستند ، در دسترس میباشند." " به همین دلیل است که به زنان باردار و زنانی که قابلیت بارداری دارند توصیه میشود که وینپوستین مصرف نکنند."در برچسب های محصولات ، وینپوستین گاهی به صورت عصاره گیاه پروانش یا وینکا مینور و ... نوشته میشود. اما به جای اینکه عصاره طبیعی باشد ، یک ترکیب مصنوعی است.

در برخی کشورها ، وینپوستین یک داروی تجویزی میباشد که برای بیماری هایی که مغز و جریان خون را تحت تاثیر قرار میدهند استفاده میشود : اما در آمریکا ، وینپوستین برای درمان هیچ گونه بیماری تایید نشده است. به گزارش FDA ، مکمل های غذایی حاوی وینپوستین از نظر ایمنی و کارایی مورد بررسی قرار نگرفته اند.در مقاله ای که سال 2015 در مجله آزمایش و بررسی داروها منتشر شد ، محققان متوجه شدند که دوز وینپوستین در انواع مکمل های غذایی که در ایالات متحده به فروش میرسند از حدود 0.3 میلی گرم تا 32 میلی گرم متنوع است. طبق مقاله سال 2015 ، دوز پیشنهادی زمانیکه به عنوان دارو تجویز میشود بین 5 تا 40 میلی گرم میباشد.

در سال 2016 ، سازمان غذا و دارو به طور موقت به این نتیجه رسید که وینپوستین یک عنصر غذایی به حساب نمی آید بنابراین نمیتواند به عنوان یک مکمل غذایی یا در یک مکمل غذایی به بازار عرضه شود. گرچه ، آژانس خواهان توضیحات در مورد این موضوع بود و تصمیم قاطعی در مورد اینکه فروش وینپوستین به عنوان یک مکمل غذایی مجاز است یا خیر گرفته نشده است. در حال حاضر آژانس می گوید که قصد دارد تا اتمام این روند که از سال 2016 آغاز شده است به سرعت پیش برود.

دکتر Pieter Cohen ، متخصص داخلی در اتحادیه سلامت کمبریج در شهر سامرویل ایالت ماساچوست و نویسنده ارشد مقاله سال 2015 ، اظهار کرد :  همچنان وینپوستین در صدها برند از مکمل های غذایی در آمریکا به فروش میرسد.سازمان غذا و دارو نیز به شرکت ها توصیه میکند که مکمل های حاوی وینپوستین که در بازار به فروش میرسند باید حاوی برچسب هایی  باشند که هشدار هایی بر علیه استفاده این محصولات توسط زنان باردار و زنانی که قابلیت بارداری دارند ، روی آنها وجود داشته باشد.

منبع: Live science
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}