آزمایش خون برای پیش بینی سرطان سینه

با استفاده از اطلاعات مربوط به پاسخ ایمنی فرد ، محققان آزمایش خونی طراحی کرده اند که ممکن است با دقت خطر بازگشت سرطان سینه را پیشبینی کند.برخلاف پیشرفت های علمی در تحقیقات سرطان پستان ، این نوع سرطان همچنان سرطان پیشرو در میان زنان ایالات متحده آمریکا و دومین سرطان کشنده بعد از سرطان ریه میباشد.

بسیاری از نجات یافتگان از سرطان پستان همچنان با نگرانی به زندگی ادامه میدهند چرا که ممکن است بیماری بازگردد ، دانشمندان به سختی تلاش میکنند تا الگوهای عود سرطان پستان را روشن کنند.

کشف آزمایش خون برای تشخیصی عود سرطان پستان 

برای مثال ، مطالعات روی گیرنده های سرطان پستان نشان میدهد که سرطان های پستان بدون گیرنده استروژن با احتمال بیشتری در 5 سال اول بعد از تشخیص عود میکنند ، درحالیکه ، سرطان های پستان دارای گیرنده استروژن دارای خطر عود بیماری در 10 سال بعد از تشخیص میباشند.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد عود سرطان پستان ناشناخته باقیمانده است و دانشمندان همچنان در حال تلاش برای فهم تمام عوامل درگیر هستند ، از طبیعت سلول های سرطانی گرفته تا تنظیم زمان درمان.

تحقیقات جدید به دنبال پاسخ التهابی ضد توموری بدن میباشد تا آزمایش خونی طراحی کند که خیلی سریع شانس عود سرطان پستان را در افراد پیشبینی کند.

دکتر Peter P.Lee استاد دانشکده ایمونوانکولوژی در مرکز سرطان شهر دوئارت کالیفرنیا ، نویسنده ارشد این مطالعه جدید میباشد که در مجله Nature Immunology چاپ شده است.

پیش بینی خطر عود بین 3 تا 5 سال

دکتر لی و همکارانش در این مقاله توضیح میدهند که : تعادل بین سیگنالینگ پیش التهابی و ضد التهابی سیستم ایمنی در پاسخ به سیتوکین ها میتواند عکس العمل ایمنی ضد توموری یک فرد را تعیین کند.

برای این مطالعه ، محققان 40 فرد که از سرطان پستان جان سالم به در برده بودند انتخاب کرده و آنها را برای یک دوره 4 ساله از نظر بالینی بررسی کردند. محققان بعلاوه از نمونه های 38 فرد نجات یافته از سرطان پستان دیگر استفاده کردند به این منظور که یافته های حاصل از گروه قبلی را همانندسازی کنند.

محققان توضیح میدهند : یک فرد مبتلا به سرطان دارای سلول های T تنظیم کننده با فعالیت کمتر پیش التهابی و فعالیت بیشتر سرکوب کننده ایمنی مسیرهای سیگنالینگ سیتوکینی در خون محیطی خود میباشد.

چنین شرایطی میتواند باعث پخش سرطان شود. بنابراین ، دکتر لی و همکارانش پاسخ های سیگنالینگ به سیتوکین های پیش و ضد التهابی را در انواع مختلف سلول های ایمنی خون محیطی نجات یافتگان سرطان پستان بررسی کردند.

محققان یافتند که پاسخ سیگنالینگ در سلولهای T تنظیم کننده برای دو سیتوکین پیش التهابی و ضد التهابی در برخی نجات یافتگان سرطان پستان تغییر کرده بود.این پاسخ های سیگنالینگ مرتبط با وضعیت سیستم ایمنی فرد و پیشبینی دقیق عود سرطان پستان طی 3 تا 5 سال آینده در این افراد میباشند.

محققان با استفاده از این اطلاعات سیگنالینگ ، یک فهرست ایجاد کرده اند.  امید به این است که نهایتا ، متخصصان مراقبت سلامت توانایی استفاده از اطلاعات نمونه خون بیماران نجات یافته از سرطان پستان را از طریق الگوریتمی که بر اساس فهرست سیگنالینگ لی و همکارانش درست شده است را داشته باشند.

هدف این است که پزشکان و بیماران مبتلا به سرطان پستان خطر عود بیماری را طی 3 تا 5 سال آینده بدانند.

دکتر لی میگوید : " دانستن شانس عود سرطان به دکتر این دانش را میدهد که درمان سرطان مربوط به یک بیمار چقدر سختگیرانه باشد." " ( فهرست سیگنالینگ سیتوکین ) یک انعکاس کلی از سیستم ایمنی بیمار برای تشخیص و اکنون یک تعیین کننده عمده برای پیشبینی عود بیماری در آینده است."

وی میگوید : " این اولین موفقیت در پیوند یک تومور جامد با زیست مارکر های خونی میباشد که تعیین کننده رهایی بیمار در سالهای آینده است."

دکتر لی به توضیح در مورد اهمیت این مطالعه و یافته هایش ادامه میدهد و میگوید : " زمانیکه مشخص میشود افراد دارای سرطان هستند ، این امر مهم است که افراد دارای خطر بالاتر عود سرطان برای بررسی ها و درمان های سختگیرانه تر شناسایی شوند."

" در حال حاضر تست های جدید بر اساس بررسی های ژنومیکس تومور برای ارزیابی خطر در دسترس هستند. گرچه ، یک آزمایش خون پیشبینی کننده میتواند جذاب تر باشد اما هنوز در دسترس نیست. ما در حال تلاش برای تغییر وضعیت هستیم."وی می افزاید : " این یافته ها ممکن است فراتر از سرطان رفته و به سمت پیشبینی دیگر بیماریها که سیستم ایمنی با آنها مقابله میکند بروند ، زیرا تعادل پاسخ های سیگنالینگ سیتوکین در میان سلول های تنظیم کننده T خون محیطی نشاندهنده میزان قدرت کلی سیستم ایمنی یک فرد میباشد."

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}